مسقط: هواپیما‌های اسرائیل اجازه فرود در خاک عمان را ندارند

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری عمان اعلام کرد که هواپیما‌های رژیم صهیونیستی فقط اجازه عبور از حریم هوایی عمان را دارند.

نایف العبری، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری عمان اعلام کرد که هواپیما‌های اسرائیلی فقط اجازه عبور از فراز حریم هوایی عمان را خواهند داشت و حق فرود در خاک عمان را ندارند.

طبق گزارش روزنامه عمانی "اثیر"، نایف العبری در پاسخ به سوالی در این زمینه افزود: "سازمان هواپیمایی کشوری یک نهاد فنی است و متعهد به کنوانسیون‌های بین المللی از جمله معاهده شیکاگو است که در سال ۱۹۴۴ میلادی امضا شد.

او توضیح داد: "اجازه عبور هواپیما‌های اسرائیلی از آسمان عمان تنها برای حصول اطمینان از رعایت معاهدات بین‌المللی در زمینه هوانوردی غیرنظامی و اطمینان از پایبندی عمان به آنچه در این معاهده متعهد شده است، می‌باشد. ما امسال ۵۰ امین سال از تعهد خود به آن را تکمیل کردیم".

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری عمان تصریح کرد: "در ارتباط با هواپیمایی اسرائیل، آنچه اعلام کردیم فقط برای عبور این هواپیما‌ها بوده است، مگر اینکه فرود اضطراری با رعایت آنچه در معاهده بین‌المللی آمده، باشد؛ در غیر این صورت اجازه فرود در فرودگاه‌های عمان را به هیچ وجه ندارند".

سازمان هواپیمایی کشوری عمان در ۲۳ فوریه بدون اشاره به هواپیما‌های اسرائیلی اعلام کرد که همه شرکت‌های هواپیمایی غیرنظامی تا زمانی که شرایط مقرر در قانون را داشته باشند، اجازه عبور از حریم هوایی این کشور را خواهند داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
تنها راه نابودی این رژیم جعلی اینه که همه کشورهای اسلامی در همه زمینه ها باهاش قطع ارتباط کنن
آخرین اخبار