تقویت بخش خصوصی برای تکمیل کریدورهای حمل ونقل

وزیر راه و شهرسازیبرای حداکثر سازی کمک به تولید ضمن اشاره به برداشتن موانع از سر راه مردم ، تقویت بخش خصوصی و سرمایه گذاران به تکمیل کریدورهای حمل ونقل، توسعه اقتصاد دریامحور و نو سازی ناوگان در سال جدید اشاره کرد.

مهرداد بذرپاش  به برنامه های و راهبردهای این وزارتخانه و برداشتن موانع از سر راه مردم ، تقویت بخش خصوصی و سرمایه گذاران برای نقش آفرینی و ایجاد انسجام و هماهنگی اشاره کرد.

وزیر راه وشهرسازی  گفت: ارتقاء ظرفیت های حمل و نقل، که رکن اصلی زنجیره ارزش تولید است و برای رونق و رشد تولید در کشور باید زیر ساختهای حمل و نقل را به سرعت توسعه دهیم.

 

او گفت:به همین منظور برای تکمیل کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب ، چه جاده ای و چه ریلی و نیز تکمیل کریدور ساحلی جنوب ، به سرعت اقدام خواهیم کرد.

 

وزیر راه وشهرسازی  بیان کرد: ارتقا و افزایش ظرفیت بنادر، مقدمه ای لازم برای توسعه اقتصاد دریا محور است که با جدیت در دستور کار خواهد بود.

 

بذرپاش گفت:همچنین نوسازی ناوگان جاده ای کشور برای حداکثر سازی کمک به تولید ، از نیازهای اساسی شبکه حمل و نقل است که به واسطه آن کیفیت و سرعت حمل کالا ارتقا خواهد یافت.

 

او گفت:به همت همکاران شریف و خدوم و زحمتکشم که این روزها سخت مشغول خدمت به مردم عزیز در راهها و جاده ها و فرودگاه ها ، ایستگاههای راه آهن و بنادروجای جای این کشورهستند ، تلاش می کنیم که تولید را هر چه بیشتر یاری کنیم.

 

بذرپاش بیان کرد:یکی از مسائل با اهمیت در سبک زندگی و کیفیت زندگی مردم توجه ویژه به شهرسازی، معماری و تامین مسکن طبقات مختلف جامعه است.

 وزیر راه وشهرسازی  گفت:در این زمینه برنامه ریزی های منسجمی در حوزه آماده سازی زمین، تهیه زیربناها و روبناهای مورد نیاز ، تسهیل در صدور مجوزها توام با توجه به کیفیت ساخت، مدیریت قیمت تمام شده ، تامین مالی و به کارگیری حداکثری کنشگران بخش عمومی، خصوصی و مردمی صورت گرفته است .

 

او افزود:توجه ویژه به الگوهای شهرسازی و معماری برخاسته از تمدن ایرانی_ اسلامی، توجه به اقشار کم درآمد و بازآفرینی بافت های فرسوده، ناکارآمد و ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی و بافت های قدیمی و استفاده ازروشها وفناوریهای نوین ساخت و نوآوری در مشارکت و تامین مالی از اهم سیاست هاست .

بذرپاش گفت:موانع از سر راه مردم ، تقویت بخش خصوصی و سرمایه گذاران برای نقش آفرینی و ایجاد انسجام و هماهنگی در کلیه ارکان دولتی و بخش عمومی غیر دولتی خصوصا شهرداری ها برای شتابدهی به این حرکت مردمی و ملی در جهت رسیدن به ایران قوی وسرافراز باشد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار