غار‌های طبیعی تا سرزمین لی‌لی پوت‌ها آماده پذیرش گردشگران

شهرستان سربیشه با داشتن جاذبه‌های گردشگری خاص یک مقصد زیبا و دیدنی برای گردشگران نوروزی است.

شهرستان سربیشه به عنوان دیـار روستا‌های تاریخی خراسان جنوبی یکی از مناطق هدف گردشگری است که جاذبه‌های تاریخی و طبیعی زیادی را در خود جای داده و وجود محوطه‌ها، تپه‌های باستانی، قلعه و خانه‌های قدیمی، همچنین غار‌ها و روستا‌های تاریخی آن، نشان گر سابقه تمدن طولانی در این دیار است.

لکزایی فرماندار سربیشه نیز درخصوص برنامه‌های نوروزی در این شهرستان، گفت : شهرستان سربیشه برای پذیرایی از مهمانان نوروزی آمادگی کامل دارد.

وی افزود: ظرفیت اسکان ۴۲۰ نفری برای مهمانان نوروزی شهرستان فراهم است که این ظرفیت شامل یک باب اقامتگاه بومگردی در روستای هریوند با ظرفیت ۴۰ نفر، ۲ باب مهمانپذیر با ظرفیت اسکان ۳۸ نفر و همچنین فضای اسکان فراهم شده توسط میراث فرهنگی، اداره اوقاف و اداره آموزش و پرورش است.

وی یکی از برنامه‌های نوروزی در این شهرستان را برپایی ۲ بازارچه نوروزی در ورودی شهر سربیشه و ورودی شهر مود عنوان کرد که به مسافران نوروزی ارائه خدمت خواهد کرد.

فرماندار سربیشه ادامه داد: همچنین ۳ جشنواره و ویژه برنامه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان نیز در سطح شهرستان برگزار خواهد شد.

او از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهرستان را روستا‌های هدف گردشگری چنشت، ماخونبک، سدبرکوه، مجتمع آبدرمانی آبترش، مزار بی بی زینب خاتون روستای کاهی، مزار سید حامد علوی روستای چنشت و همچنین بافت تاریخی خانه یاوری، قلعه باغ مود، مسجد چهارده معصوم، مسجد گنجی، قلعه چهکندوک و … دانست.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال ماه مبارک رمضان با ایام عید نوروز متقارن است، جشن‌های نوروزی و بازارچه‌ها بعد از افطار هم برای مسافران و علاقه‌مندان برگزار و دایر خواهد بود.

لکزایی گفت: در ایام نوروز سال گذشته نیز بیش از ۱۶۰ هزار مسافر و بازدیدکننده از مکان‌های دیدنی این شهرستان بازدید کرده و در این شهرستان اسکان داشته اند که امیدوا یم امسال این آمار افزایش بیشتری داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار