رئیس پلیس راه بوشهر:

شمار تصادف‌ها در محور‌های ورودی استان بوشهر ۱۸ درصد افزایش یافت

رئیس پلیس راه بوشهر گفت: شمار تصادف‌ها از ۲۴ اسفند سال گذشته تا یکم فروردین امسال ۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته است.

سرهنگ صادق مزارعی رئیس پلیس راه بوشهر با اشاره به جان باختن ۶ نفر از هموطنانمان در محور‌های ارتباطی مختلف استان بوشهر افزود: با وجود افزایش شمار تصادف‌ها، اما تعداد جان باختگان در اثر حوادث جاده‌ای استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: براساس آمار‌های موجود شمار تصادف‌های جرحی در استان بوشهر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

مزارعی اظهار کرد: تردد‌ها در استان بوشهر از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۲۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

شمار تصادف‌ها در محور‌های ورودی استان بوشهر ۱۸ درصد افزایش یافت

وی ادامه داد: در همین ارتباط تردد در محور‌های ورودی و خروجی استان بوشهر نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۲۸ و ۲۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

مزارعی با اعلام این که مسیر ساحلی بوشهر به گناوه و بالعکس یکی از مسیر‌های پرتردد و به دلیل دو طرفه‌بودن آن بسیار حادثه‌خیز است، گفت: نرم‌افزار‌های موجود بر بستر وب، این مسیر را با اندک زمانی کوتاه‌تر از مسیر گناوه_ آبپخش _ بوشهر محاسبه می‌کنند که این موضوع سبب افزایش بار ترافیکی این مسیر شده است.

رئیس پلیس راه استان بوشهر یادآور شد: این در حالی است که مسیر گناوه_ آبپخش _ بوشهر به شکل بزرگراهی و با ایمنی خیلی بالاتری نسبت به مسیر ساحلی گناوه به بوشهر است.

مزارعی اظهار کرد: جاده ساحلی بوشهر - گناوه رخ به رخ و خطرناک است و انتظار می‌رود مسافران نوروزی با توجه به شلوغ بودن مسیر از محور جایگزین شبانکاره - آبپخش استفاده کنند.

رئیس پلیس راه بوشهر سرعت غیر مجاز و توجه نکردن به جلو را از جمله علت‌های بیشتر تصادف‌ها عنوان کرد.

به گفته مزارعی بیشترین فراوانی تصادف‌ها سرآغاز غروب ساعت ۱۸ تا ۲۳ شب به دلیل محدودیت دید به وقوع پیوسته است.

وی ادامه داد: برای کاهش خطرات جاده‌ای، عبور کامیون از مسیر ساحلی بوشهر به گناوه در ایام تعطیلات نوروز ممنوع شده، اما انتظار می‌رود که رانندگان خودرو‌های سبک که از این مسیر تردد می‌کنند، با سرعت مطمئنه حرکت کرده و در صورت خستگی و خواب‌آلودگی استراحت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.