رییس اداره تولیدات دامی جهاد کشاورزی شاهرود گفت: هویت ۵۶۲ هزار و ۸۱۸ رأس دام موجود در این شهرستان به منظور جلوگیری از قاچاق در سامانه ثبت شد

قلیان  به عملکرد یکساله اداره تولیدات دامی جهادکشاورزی شهرستان شاهرود اشاره کرد و افزود: هویت ۳۵ هزار و ۸۹۷ رأس گاو، ۴۲۵ هزار و ۶۸۳ رأس گوسفند، ۹۹ هزار و ۶۳۹ رأس بز و یکهزار و ۵۹۹ نفر شتر، طی سال ۱۴۰۱ در سامانه ثبت شد.

وی با بیان اینکه پنج هزار و ۳۱۶ بهره‌بردار در بخش دام شهرستان شاهرود فعال هستند، ابراز کرد: از این تعداد ۸۶۳ نفر در پرورش گاو شیری و چهار هزار و ۴۵۳ نفر در پرورش گوسفند و بز فعالیت دارند.

قلیان از فعالیت ۹۸ نفر در پرورش مرغ، ۳۳۷ نفر در پرورش زنبور عسل و ۲۰۹ نفر در واحدهای آبزی‌پروری در این شهرستان خبر داد و گفت: جمعیت دام مولد شهرستان شاهرود ۱۴ هزار و ۴۰۰ رأس گاو شیری و ۲۲۰ هزار رأس گوسفند و بز است.

رییس اداره تولیدات دامی جهاد کشاورزی شاهرود به فعالیت ۲۰۹ واحد پرورش ماهی اشاره کرد و افزود: تولید ۶۰۰ تن گوشت ماهی گرمابی و سردابی طی یکسال از این واحدها برآورد می‌شود.

وی با بیان اینکه در این واحدها پرورش ماهی‌های زینتی و تیلاپیا نیز انجام می‌شود، اظهار کرد: ۱۸۰ استخر پرورش ماهی گرمابی، ۲۳ استخر پرورش ماهی سردابی، سه واحد تکثیر بچه ماهی، ۲ واحد ماهی تیلاپیا و یک واحد ماهی‌های زینتی فعال هستند.

قلیان از توزیع پنج هزار ۵۰۰ اصله نهال توت طی فروردین و اسفند ۱۴۰۱ به نوغان‌داران شاهرود خبر داد و افزود: توزیع این نهال‌ها بین بهره‌برداران در راستای توسعه صنعت نوغان‌داری در پرورش کرم ابریشم انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.