در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

همراهی روزه‌داران در افطار و سحر با «صدای نیایش» و «دلارام» رادیو قرآن

خالقی گفت: «صدای نیایش» ویژه برنامه افطار و «دلارام» ویژه برنامه سحرگاهی رادیو قرآن است که روزه‌داران را در ایام ماه رمضان همراهی می‌کند.

مسعود رضا خالقی، مدیر گروه جامعه، محافل و مسابقات رادیو قرآن درباره ویژه برنامه‌های این شبکه به مناسبت ماه رمضان گفت: برنامه «صدای نیایش» ویژه برنامه افطار رادیو قرآن است که علیرضا صفرزاده تهیه‌کنندگی برنامه و نیما غفارزاده اجرای برنامه را به عهده دارد. 

خالقی ادامه داد: این ویژه برنامه از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه تا ۱۹ بعدازظهر است. کارشناسی و پاسخگویی شرعی به سوالات روزه‌داران، پخش بهترین مناجات و تلاوت‌های خاص از بخش‌های مختلف این برنامه است که در لحظات افطار حال و هوای معنوی را به مخاطبان منتقل می‌کند. برنامه بعدی برنامه سحرگاهی «دلارام» است که از ساعت ۳:۳۰ تا ۵:۳۰ صبح به تهیه‌کنندگی سید نورالدین سجادی و اجرای آن به عهده هادی ربیعی است.

مدیر گروه جامعه و مسابقات رادیو قرآن با بیان اینکه برنامه بعدی ما «شهر قرآن» است، افزود: این برنامه به نمایشگاه قرآن اختصاص دارد و از ۱۲ تا ۲۶ فروردین از ساعت ۲۰ تا ۲۱ روی آنتن شبکه می‌رود. 

وی در پاسخ به این سوال که برای مناجات سحر و ربنای افطار تولیدات جدیدی انجام شده، بیان کرد: از آثار افرادی که قبلاً تولید شده، استفاده می‌شود. تا آنجایی که اطلاع دارم، اثر جدیدی تولید نشده است. 

به گفته خالقی، ویژه برنامه «جشنواره صد» از اول فروردین با ساختاری متفاوت جزء ۴ قرآن را شروع کرده است. محور این برنامه ساده‌خوانی قرآن و ترویج آن به مخاطبینی است که به هر دلیلی قرآن را با قرائت و ترتیل نمی‌خوانند.

مدیر گروه جامعه، مسابقات و محافل رادیو قرآن خاطرنشان کرد: شنوندگان ما در هر رده‌ای از سواد می‌توانند در این برنامه حضور یابند و قرآن را ساده بخوانند. راه ارتباطی برنامه هم از طریق اعلام شماره پیامک در برنامه است که با اعلام آمادگی شنوندگان، ما با آن‌ها تماس می‌گیریم و آن‌ها جزء ۴ قرآن را ساده‌خوانی می‌کنند. هر روز به قید قرعه به یک نفر جایزه نقدی پرداخت می‌کنیم. ساعت برنامه ۱۷:۳۰ تا ۱۹ است.

پیش از این، ویژه برنامه «احسن الحال» به مناسبت تحویل سال نو در دو بخش روی آنتن شبکه رفته بود و ارتباط زنده با اماکن متبرکه، پخش گزارش مردمی، نغمات و تلاوت‌های قرآنی از آیات مرتبط با بهار و بررسی فرهنگ و رسوم نوروز در اسلام از بخش‌های دیگر برنامه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار