دستگیری ۳۵۱ متخلف شکار و صید در کردستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: ۳۵۱ متخلف شکار و صید در سال ۱۴۰۱ به همت یگان حفاظت محیط زیست استان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند. ‌‌

اقبال حمیدی تعداد پرونده های تشکیل شده تخلفات شکار و صید در استان را ۳۰۸ فقره خواند و اظهار کرد: ۴۳ سلاح مجاز، چهار سلاح غیرمجاز و یک هزار و ۹۲۸ فقره ادوات و وسایل شکار و صید از متخلفان کشف و ضبط شد.

او ادامه داد: در سال گذشته یک هزار و ۳۹۹ مورد صید غیرمجاز آبزیان، ۱۳۷ مورد زنده گیری و شکار غیرمجاز پرندگان و ۴۲ مورد زنده گیری و شکار غیرمجاز پستانداران توسط یگان حفاظت محیط زیست استان شناسایی و ثبت شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان اظهار کرد: ۱۶۳ مورد نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده هم در سال گذشته توسط یگان حفاظت محیط زیست استان کشف شد.

حمیدی به وظایف یگان حفاظت محیط زیست استان اشاره کرد و یادآور شد: راهبری و تدوین برنامه های عملیاتی برای مقابله با شکار و صید غیرمجاز، برگزاری دوره های آموزشی نظامی و نحوه بکارگیری سلاح سازمانی، ساماندهی مجوز حمل سلاح سازمانی و تجهیزات انفرادی محیط بانان، تهیه ملزومات اطفای حریق و مشارکت در برنامه های ستاد بحران و برگزاری جلسات با نیروی انتظامی از جمله وظایف یگان حفاظت است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان ادامه داد: پیگیری امورات مربوط به حق الکشف، خرید لباس و جیره غذایی، میدان تیر و صدور کارت همیار محیط بان از دیگر وظایف یگان حفاظت محیط زیست است.

کردستان دارای ۱۶ پاسگاه محیط بانی و پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.