۲۸ راهنمای گردشگری جاذبه‌های تاریخی همدان را معرفی می‌کنند

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: ۲۸ راهنمای گردشگری جاذبه‌های تاریخی استان را به میهمانان نوروزی معرفی می‌کنند.

علی خاکسار از حضور فعال راهنمایان گردشگری در نوروزگاه‌ها و مراکز گردشگری استان در نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: پس از گذشت ۲ سال محدودیت کرونایی راهنمایان گردشگری در نوروزگاه‌ها، سایت هگمتانه، آرامگاه بوعلی سینا و گنبد علویان به معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری می‌پردازند.

او افزود: صنعت گردشگری رونق خود را در زمان شیوع کرونا از دست داد و عواقب این رکود برای افراد شاغل در حوزه گردشگری از جمله راهنمایان گردشگری بیشتر بود.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با بیان این که گردشگران داخلی و خارجی در مقصد سفر نیازمند آگاهی‌های لازم از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، مسیرها، فرهنگ و تاریخ هستند بر نقش موثر راهنمایان گردشگری در معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری تاکید کرد.

خاکسار از راهنمایان گردشگری به عنوان سفیران فرهنگی یاد کرد و گفت: راهنمایان گردشگری نقش تعیین کننده‌ای در جذب و ماندگاری مسافران و رونق صنعت گردشگری دارند.

۱۵۰ برنامه نوروزگاهی همزمان با تعطیلات نوروز در اماکن، محور‌ها و مقاصد گردشگری و روستا‌های هدف استان همدان در حال برگزاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.