مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

۱۲۰محفل قرآنی در استان زنجان برپا می شود/ اعزام مبلغ به هزار نقطه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: ۱۲۰ محفل قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان در استان برپا خواهد شد و ۹۰ کرسی تلاوت نیز در مساجد و موسسات قرآنی برگزار می شود.

حجت الاسلام سعید احمدی ضمن تشریح فعالیتهای قرآنی در ماه مبارک رمضان، گفت: امسال بهار قرآن کریم، ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الهی و بندگی خداوند متعال با بهار طبیعیت مقارن شده است و در این دو رویداد الهی شاهد پویای جان و جهان هستیم. امیدواریم در این ماه مبارک از بهره گیری از معرفت و معنویت این ماه برای یک سال خود توشه و خوشه های برکت بر گیریم و از این طلیعه نورانی سال برای هر چه بهتر شدن زندگی مان استفاده کنیم.

وی افزود: جلسات جزء خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در بقاء متبرکه، مساجد و حسینیه ها به تعداد ۲۵۰ جلسه در سطح استان برنامه ریزی شده و انشاالله از فیوضات انس با قرآن کریم بهره مند خواهیم شد.

احمدی با بیان اینکه امسال طبق سالهای گذشته ۱۲۰ محافل قرآنی در نقاط مختلف استان زنجان برپا خواهد شد، ادامه داد: برپایی ۹۰ کرسی تلاوت از دیگر برنامه های این ماه است که در مساجد و موسسات قرآن برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه نظر به اهمیت تدبر در قرآن کریم و ایجاد محبت وهمدلی در بین مردم جلسات تفسیر و تدبر قرآن کریم و آموزش های مجازی و رسانه ای تدبر برنامه ریزی شده است، گفت: محتوای این جلسات بین مبلغین ائمه محترم جمعه و جماعات از طریق https://b2n.ir/g00699 توضیح و تفسیر آیات با تفسیر رهبر انقلاب، متناسب با ایام ماه مبارک رمضان و بیانیه گام دوم برای ۳۰ جلسه سخنرانی (جزء محور) در اختیار مفسرین قرار داده شده است.

برپایی ۳۰ محفل انس با قرآن در منازل خانواده معظم شهدا

احمدی افزود: از دیگر برنامه های قرآن محافل سیار قرآن کریم با محوریت منازل خانواده های معظم شهدا است که ۳۰ محفل را در نظر گرفتیم.

وی در ادامه با بیان اینکه پویش « حال خوب» با محوریت سوره مبارکه محمد صلی الله علیه و آله ویژه کودکان و نوجوانان در سایت http://pooyeshtelavat.ir/برگزار خواهد شد، ادامه داد: برگزای کارگاههای سبک زندگی اسلامی با حضور مبلغین و مبلغات در مساجد استان از برنامه ای دیگر اداره قرآنی استان زنجان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: محتوای این جلسات با عنوان «ره‌توشه رمضان ۲» - https://b2n.ir/w70996 شامل مجموعه‌ای از مقالات مهم و مناسبتی رمضان درباره اهمیت روزه، شب قدر، دعا، امام حسن (ع)، امام علی (ع)، روز جهانی قدس، اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال، جهاد تبیین، چیستی جنگ روایت‌ها،، حجاب و عفاف، اعتیاد، جمعیت، و طلاق در اختیار اساتید محترم قرار داده شده است.

این عضو شورای فرهنگ عمومی افزود: طبق برنامه سالهای گذشته امسال نیز از حضور ملبغین گرامی در نقاط مختلف تبلیغی استان بهره مند خواهیم شد امسال به حول و قوه الهی بیش از هزار نقطه تبلیغی برای حضور این عزیزان در نظر گرفته شده است که به صورت اعزام عمومی از طریق سامانه شمع http://shabaketabligh.ir سازمان تبلیغات اسلامی انجام خواهد شد برای غنی سازی محتوای تبلیغی محتوای خوبی از طریق آدرس https://b2n.ir/t31543 شامل تعداد ۱۰ جلسه منبر مکتوب با قلمی تبلیغی و مبتنی بر مفاهیم بلند قرآنی است که هدف آن پرداختن به مفاهیم اقتصادی اصیل اسلامی بوده در اختیار مبلغین قرار داده شده است.

وی ادامه داد: اعزام تخصصی به مدارس استان با حضور مبلغین خبره قرآنی و دانش آموزی در مدارس استان در دستور کار اداره کل تبلیغات اسلامی است.

احمدی افزود: سی شب و سی محفل برزگ قرآنی با حضور برجسته ترین قراء و حفاظ استانی و کشوری به همت دارالقران کریم زنجان با اهدای جوائز ارزنده قرآنی برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.