اعلام ساعت فعالیت آبمیوه و بستنی‌فروشی‌های مشهد در ماه رمضان

رئیس اتحادیه صنف بستنی و کافی‌شاپ‌های مشهد گفت: اعضای اتحادیه در ایام ماه رمضان در هیچ رسته‌ای اجازه فعالیت تا اذان مغرب را ندارند.

سعید شریف‌زاده مشهدی رئیس اتحادیه صنف آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ‌های مشهد گفت: طبق روال همه ساله که مراجع ذیصلاح از جمله دادستانی و کمیسیون نظارت تصمیم‌گیری می‌کنند، اعضای اتحادیه در ایام ماه رمضان در هیچ رسته‌ای اجازه فعالیت تا اذان مغرب را ندارند و برای اطراف حرم نیز امتیازی دیده نشده است.

او افزود: این رسته‌ها می‌توانند حداکثر یک ساعت قبل از اذان برای آماده‌سازی نه ارائه خدمت باز کرده و از اذان مغرب فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کنند. این واحد‌ها تا سحر اجازه فعالیت دارند.

رئیس اتحادیه صنف آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ‌های مشهد با بیان اینکه واحد‌های آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ کاهش فروش خواهند داشت و این کاهش بسته به مکان واحد از ۲۰ تا ۵۰ درصد خواهد بود، ادامه داد: خیابان‌های اصلی و برند‌ها مشتری خود را دارند و کاهش فروش آن‌ها جبران می‌شود، اما در واحد‌های معمولی‌تر فروش کاهش بیشتری خواهد داشت. با توجه به افزایش هزینه‌ها و قیمت مواد اولیه امیدواریم که واحد‌های صنفی اتحادیه در ساعات بعد از اذان مغرب فروش رضایت‌بخشی داشته باشند.

شریف زاده مشهدی با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه بیان کرد: گرانی مواد اولیه در ماه‌های گذشته و افزایش اجاره مغازه موجب شده قیمت محصولات نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشته باشد. امیدواریم با تثبیت قیمت دلار و مهار تورم سالی با نرخ‌های متناسب و بدون افزایش داشته باشیم.

او در خصوص فعالیت آبمیوه و بستنی فروشی‌ها و کافی‌شاپ‌ها تا ساعت ۱۲ شب، تصریح کرد: در حال حاضر در طرقبه و شاندیز واحد‌ها تا ساعت ۲ صبح اجازه فعالیت دارند و ما به این مغایرت اعتراض داریم. قرار نبود ساعت کار آبمیوه‌فروشی‌ها تغییر کند و تغییر تنها برای کافی‌شاپ‌ها و قهوه‌سرا‌ها باشد.

رئیس اتحادیه صنف آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ‌های مشهد تاکید کرد: در تلاش هستیم ساعت فعالیت واحد‌ها تمدید شود. امیدواریم تا قبل از پایان ماه رمضان ساعت کار مخصوصا برای آبمیوه‌فروشی‌ها تمدید شود و اتاق اصناف نیز در این زمینه قول‌هایی داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.