تشدید نظارت بر آرد و نان در ماه رمضان

تیم‌های نظارتی مازندران در ماه مبارک رمضان بر وضعیت نگهداری و توزیع آرد و تولید نان در خبازی‌ها نظارت بیشتری دارند.

روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران اعلام کرد: تیم‌های نظارتی متشکل از فرمانداری‌ها، جهاد کشاورزی، صمت، اداره کل غله، شبکه بهداشت و اتحادیه خبازان در این بازدید‌ها به منظور سهولت دسترسی شهروندان روزه دار و مسافرین استان به نان به عملکرد انبار‌های آرد، نحوه آردرسانی به نانوایی‌ها و عملکرد واحد‌های خبازی نظارت بیشتری دارند.

در اجرای این طرح که با رویکرد نظارت بر نحوه توزیع آرد، مصرف سهمیه آرد فوق العاده نوروزی و اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان در مازندران آغاز شد، مواردی نظیر نحوه توزیع آرد به واحد‌های خبازی، نصب بنر کشیک نوروزی جهت معرفی به شهروندان و مسافرین، انجام تراکنش‌های متعارف در پخت و عرضه نان، رعایت ساعت پخت نان ابلاغ شده به واحد خبازی، برخورد با تعطیلات خودسرانه، رعایت بهداشت فردی و محیط، وضعیت وزن چانه و... مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

بنابر این گزارش تیم‌های نظارتی در سومین و چهارمین روز از عید نوروز از ۱۱۷ واحد خبازی در شهرستان‌های قائمشهر و ساری بازدید به عمل آوردند.

طی بازرسی‌های به عمل آمده در این ۲ شهرستان ۱۱ واحد خبازی به دلیل تخلف تعطیلی خودسرانه، ۱۳ واحد به دلیل کسری وزن چانه، ۱۱ مورد به دلیل عدم رعایت بهداشت و ۶۹ واحد به دلیل عدم حضور متصدی جهت برخورد قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی گردیدند.

بر اساس گزارش‌های دریافتی وضعیت آردرسانی به نانوایی‌ها مطلوب بوده و با رعایت ساعت کار ابلاغی و انجام تراکنش‌های متعارف توسط نانوا‌های استان هیچ مشکلی برای تامین نان مورد نیاز شهروندان روزه دار در ماه مبارک رمضان و مسافرین نوروزی وجود ندارد.

ساعات پخت و عرضه نان در واحد‌های خبازی استان به گونه‌ای برنامه ریزی شده که با توجه به همزمانی ماه رمضان و تعطیلات نوروزی همواره نان داغ در دسترس مردم و مسافرین باشد.

روابط عمومی اداره کل غله استان باتوجه به رصد و پایش تراکنش‌ها در پایان هر دوره اعلام کرد: پس از پایش عملکرد هر واحد خبازی از طریق سامانه در وزارت امور اقتصادی و دارایی، درصورت هرگونه مغایرت درعملکرد و عدم رعایت ضوابط ابلاغی، سهمیه واحد‌های خبازی بصورت هوشمند تعدیل خواهد شد.

بنابر این گزارش، به منظور قدردانی از نانوایانی که دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوص تولید و عرضه نان، انجام تراکنش‌های متعارف و استفاده صحیح از دستگاه کارتخوان هوشمند را در عملکرد خود لحاظ کردند، ضمن برخورداری از ۳۰ درصد کارمزد روزانه پخت نان، در پایان هر دوره ۱۰ درصد نیز به سهمیه آرد آن‌ها افزوده خواهد شد.

ضمنا در صورت بروز هرگونه مشکل و یا به منظور آموزش در نحوه عملکرد دستگاه کارتخوان هوشمند بانک سپه، شماره پشتیبان ۰۲۱۲۳۷۶۲۳۷۶ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به کلیه نانوایان می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار