«واقعی شدن یک کابوس» تعبیر یک تحلیلگر از وضعیت فعلی آمریکا

یک تحلیلگر آمریکایی تاکید کرد آمریکا تحت رهبری بایدن درحال تبدیل شدن به یک قدرت درجه دوم در جهان است.

براندون ویچرت در مقاله‌ای برای نشریه آمریکایی ۱۹FortyFive نوشت: روسیه و چین به زودی خاورمیانه را کنترل خواهند کرد و آمریکا به دلیل سیاست‌های جو بایدن آن را از دست داده است.

او در ادامه ادعا کرد: به لطف رهبری وحشتناک جو بایدن، آمریکا خاورمیانه را از دست خواهد داد و شاهد خواهد بود که چگونه این منطقه تحت کنترل چین و روسیه قرار خواهد گرفت.

نویسنده مقاله استدلال می‌کند که هر قدرت بزرگی که این بخش از جهان (غرب آسیا) را کنترل کند، برتری استراتژیک قابل توجهی نسبت به رقبای خود خواهد داشت.

این مقاله نویس ابراز تاسف کرد که آمریکا در حال از دست دادن نفوذ خود بر جهان و تبدیل شدن به یک «قدرت درجه دوم» در حال افول است. او خاطرنشان کرد که انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا آخرین فرصت برای این کشور است تا از تبدیل شدن این کابوس به واقعیت جلوگیری کنند.

ویچرت افزود: دیدار بین ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ در واقع منجر به ظهور نظم جهانی جدید اوراسیایی شده است که در آن چین و روسیه بازیگران مسلط خواهند بود و آمریکا به طور فزاینده‌ای منزوی خواهد شد. روزنامه نگارآمریکایی در پایان نوشت: نظم نوین جهانی هر چه باشد، قطعا ضد آمریکایی خواهد بود.

نشانه‌های افول و زوال جهان تک قطبی که آمریکا در پی ایجاد و استقرار آن بوده، بیش از هر زمان دیگری در حال عیان شدن است. اثبات و فهم جاه‌طلبانه بودن صدور تحمیلی دموکراسی غربی دیگر مسئله سختی نیست. پروژه تک قطبی‌سازی جهان موفق نبوده و ماندگار نشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۶ فروردين ۱۴۰۲
توهم زدید .دلار شده پنجاه دو هزار .اون وقت افول آمریکا
آخرین اخبار