همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی؛

مصرف بنزین در منطقه ارومیه ۶ درصد افزایش یافت

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه گفت: متوسط مصرف بنزین در ایام نوروز امسال (۲۵ اسفند۱۴۰۱ الی ۴ فروردین ۱۴۰۲) به ۱۹ میلیون و ۱۹۰ هزار لیتر رسید که در مقایسه با میزان مصرف بنزین در مدت مشابه سال گذشته، ۶ درصد رشد داشته است.

احمد مجرد گفت: در مرکز و شهر‌های شمالی استان، میانگین مصرف روزانه بنزین به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر رسید و در طول ایام نوروز با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تمهیدات انجام شده، هیچ اختلالی در تأمین مستمر فرآورده‌های نفتی بخصوص بنزین درسطح منطقه مشهود نبود.

مجرد افزود: طی بازه زمانی مذکور در پی خدمات رسانی بهتر و مطلوبتر به ناوگان حمل و نقل و دسترسی آسانتر به نفتگاز مصرفی بخش حمل و نقل بالغ بر ۶ میلیون لیتر نفتگاز در سطح جایگاه‌های سوخت منطقه توزیع شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم تا پایان سفر‌های نوروزی، مانند سنوات گذشته و سفر‌های تابستانی، تامین سوخت بدون وقفه را داشته باشیم، به اهمیت صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی اشاره کرد و گفت: بهینه سازی مصرف انرژی و صرفه جویی، رعایت نکاتی همچون صرف نظر از سفر‌های غیر ضروری و استفاده از وسایل نقلیه عمومی می‌تواند کمک بسیار عمده‌ای در بحث ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی و کاهش تبعات محیط زیستی را داشته باشد.

این مسئول ضمن اشاره به زمین لرزه روز گذشته که در منطقه صورت گرفت خاطر نشان کرد: وضعیت سوخت رسانی به زلزله زدگان مردم عزیز شهرستان‌های خوی و سلماس به صورت کاملا عادی با حساسیت هرچه تمام در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.