اجرای طرح کارت سوخت برای رانندگان خارجی در پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه گفت:سامانه هوشمند سوخت جهت تسریع در سوختگیری ناوگان حمل و نقل خارجی در داخل مرز‌های ایران اجرا می‌شود.

 احمد مجرد، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه  در بازدید از گروه معین اجرای طرح در نواحی ماکو و بازرگان اظهار کرد: با تلاش متخصصان و کارشناسان سامانه هوشمند سوخت، تمهیداتی جهت تسریع در تسهیل سوختگیری ناوگان حمل و نقل خارجی در داخل مرزهای ایران اندیشیده شد که این طرح در مرزهای این استان نیز اجرا می‌شود. به واسطه این طرح رانندگان می‌توانند در بدو ورود به کشور کارت هوشمند ویژه سوخت خود را از پایانه مرزی تحویل و سوخت مورد نیاز خود را به نرخ مصوب از جایگاه‌ها دریافت کنند.

وی ادامه داد: این طرح بسیار کارآمد و کاربردی با هماهنگی دوجانبه از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به تصویب رسیده که یکی از عمده‌ترین اهداف اجرای آن تسهیل در تامین سوخت ناوگان حمل و نقل کامیون‌های خارجی در داخل کشورمان است.

مجرد اضافه کرد: با این طرح موفق، رانندگان خارجی می‌توانند توسط کارت‌های سوخت ارائه شده (از جایگاه‌های موجود در مسیر) که قبلا توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تعیین شده است سوخت مورد نیاز خود را تامین کنند.

وی با اشاره به نحوه عملکرد این سامانه یادآور شد: با اجرای این طرح لینکی با نام کارت سوخت در سیستم مدیریت و کنترل تردد از مرز‌های زمینی و دریایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افزوده شده بطوریکه اطلاعات بارنامه رانندگان در بدو ورود به کشور اعم از مقصد و میزان پیمایش برای ناوگان محاسبه و بر اساس این اطلاعات میزان سهمیه سوخت مورد نیاز بطور سیستمی تعیین و تخصیص یافته و به راننده تحویل می‌شود.

وی تاکید کرد: راننده مکلف است پس از پیمودن مسافت بارنامه و استفاده از سهمیه تخصیص یافته سوخت، کارت هوشمند را هنگام خروج از مرز تحویل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.