تاق بستان پربازدیدترین اثر تاریخی

مدیر پایگاه ملی تاق بستان کرمانشاه با اشاره به استقبال بسیار بالای گردشگران از تاق بستان گفت : جذابیت‌های تاق بستان باعث شده تا در بین آثار تاریخی استان به پربازدیدترین اثر تبدیل شود.

پویا طالب نیا مدیر پایگاه ملی تاق بستان کرمانشاه گفت : در داخل محوطه تاق بستان، موزه‌ای تحت عنوان موزه سنگ فعال است که در آن ۱۲ سرستون باستانی از عهد ساسانیان به نمایش درآمده است.

وی ادامه داد: تلاش کردیم تا پیش از ایام نوروز به منظور زیباتر کردن این مجموعه یک ساماندهی و نورپردازی مناسب را در آن داشته باشیم.

مدیر پایگاه ملی تاق بستان افزود: در تاق بستان، درختی بسیار کهنسال با قدمت حدود ۷۰۰ سال وجود دارد که به آن درخت "رحمت" گفته می‌شود که گردشگران می‌توانند از این تاریخ زنده هم بازدیدی داشته باشند.

وی برگزاری برنامه‌های شاهنامه خوانی و تنبور نوازی را از دیگر برنامه‌های این پایگاه برای ایام نوروز برشمرد و گفت: تلاش کردیم تا امسال برای کودکانی که به همراه خانواده هایشان از این مجموعه بازدید می‌کنند، فضایی بسیار بانشاط فراهم کنیم تا خاطره‌ای خوب از تاق بستان در ذهن آن‌ها به یادگار بماند.

طالب نیا از حضور پرشور گردشگران نوروزی در این ایام هم خبر داد و گفت: خوشبختانه از ابتدای نوروز تاکنون شاهد روز‌های شلوغی در این مجموعه تاریخی هستیم، بگونه‌ای که تنها در یکی از روز‌های گذشته حدود ۱۲ هزار نفر از آن بازدید کردند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار