پایش چادر‌های مسافرتی نوروزی در شیراز با دوربین حرارتی/نجات جان ۸۰ مسافر

سرپرست سازمان آتش نشانی شیراز گفت: با انجام اقدامات پیشگیرانه آتش نشانان شیرازی تاکنون جان ۸۰ مسافر در شیراز که دچار گازگرفتگی در چادر مسافرتی شده بودند از مرگ حتمی نجات داده شده است.

هادی عیدی‌پور گفت: به رغم تکرار همیشگی هشدار‌ها درباره خطرات گازگرفتگی در مکان‌های بسته و چادر‌های مسافرتی، در ایام نوروز امسال تاکنون جان ۸۰ مسافر که دچار گازگرفتگی در چادر مسافرتی شده بودند نجات داده شده که چهار نفر از آن‌ها به دلیل وضعیت حاد توسط اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافتند.

او با اشاره به هشدار‌های مطرح شده در مورد پیشگیری از حوادث گازگرفتگی و تاکید بر رعایت اصول ایمنی در بکارگیری وسایل گرمایشی، گفت: متاسفانه همچنان شاهد سهل‌انگاری برخی از مسافران و شهروندان در این رابطه هستیم.

عیدی پور گفت: برای نخستین بار برای ایمنی و پایش چادر‌های مسافرتی از دوربین حرارتی در شیراز استفاده شده است.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تعداد خودرو‌های اعزامی به ماموریت در ایام نوروز امسال را تاکنون ۳۷۲ دستگاه اعلام کرد و گفت: در مجموع یک‌هزار و ۱۱۵ آتش نشان جهت خدمت رسانی به مسافران در ایام نوروز از چادرها، کانکس‌ها و محل اسکان مسافران و... بازدید پیشگیرانه داشتند.

عیدی پور گفت: ۱۹۰ خودروی آتش نشانی در محل اماکن مذهبی، گردشگری و تاریخی از جمله حرم مطهر شاهچراغ (ع)، آرامگاه حافظیه، سعدیه، کمپ‌های زیبا شهر و ... مستقر شده اند و ۵۷۰ نیروی آتش نشان آماده خدمت رسانی به شهروندان و گردشگران نوروزی هستند.

او در ادامه با توجه به سرمای هوا و بارندگی‌های نوروزی به مسافران توصیه کرد: استفاده از پیک نیک و ذغال برای گرم کردن چادر‌های مسافرتی اقدام خطرآفرینی است که می‌تواند جان شهروندان و مسافران نوروزی را با خطر مواجه کند.

عیدی پور تاکید کرد: در صورت مواجهه با مصدومان دچار گازگرفتگی، سریعا آن‌ها را از محیط خارج کرده و بلافاصله با اورژانس تماس گرفته و تا زمان رسیدن عوامل امدادی علائم حیاتی مصدومان را کنترل و تلاش شود که مصدومین در معرض هوای آزاد قرار داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۸ فروردين ۱۴۰۲
دست آتش نشانان شیراز دردنکنه وعیدشون مبارک خدا نگهدار خودشون وخانوادشون باشه. البته خدانگهدارهمه بندگانش باشه
Netherlands
ناشناس
۰۸:۲۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
همه چادرهای مسافرتی باید یه لوله تهویه مخصوص گازگرفتگی داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
لوله
۱۱:۵۵ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
علت اینکه در مسافرت بیشتر از شرایط عادی افراد دچار گازگرفتگی میشوند اینه که اکثرا در مسافرت ها افراد از کنسرو لوبیا استفاده می کنند و نفخ ایجاد شده باعث ایجاد گاز و خفگی سایرین میشود ... آقا جان تو رو خدا لوبیا برای مسافرت رو کنسل بفرمائید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
ساده تر از لوله تهویه هوا به نظرم هر چادر باید یه سنسور داشته باشه که دی اکسید کربن زیاد شد اعلام کنه و آژیر بزنه واگه برای چادرها بگذارن(همون حین دوخت وساخت) نه جای زیادی میگیره نه تو دست وپا هست نه عین لوله گرمای چادر را نمیگذاره خارج بشه!
آخرین اخبار