افزایش ۴۵درصدی سفر‌های نوروزی به استان اردبیل

استاندار اردبیل گفت: سفر‌های نوروزی به استان در مقایسه با پارسال ۴۵ درصد افزایش یافته است.

سیدحامد عاملی گفت: استان اردبیل نوروز امسال به حمد الهی، ۴۵درصد بیش‌تر از نوروز سال گذشته میزبان گردشگران بوده است و از حیث رشد حضور گردشگران جزو ۵ استان اول کشور قرار داریم.

استاندار اردبیل می گوید: از ۱۶ اسفند تا ۶ فروردین، ۵۵۱هزار تردد در مبادی ورودی استان اردبیل ثبت شده است و امسال تردد نسبت به مدت مشابه پارسال که حدود ۳۷۹هزار تردد ثبت شده، ۴۵درصد افزایش داشته‌ایم.

به گفته او، با توجه به این‌که، روزهای ابتدایی رویداد اردبیل ۲۰۲۳ در فصل زمستان قرار داشت، برنامه اصلی و محوری برای این رویداد از آغاز سال جدید در نظر گرفته شده بود و در سال ۱۴۰۲، کمیته‌های ۶گانه به برگزاری برنامه‌ها در حوزه‌های مربوط اقدام خواهند کرد.

عاملی گفت: در یکی از اصلی‌ترین برنامه این رویدادی بین‌المللی نیز، استان اردبیل میزبان سفرای کشورهای عضو اکو خواهد بود تا در حوزه‌های مختلفی از جمله سرمایه‌گذاری و... نسبت به تعامل و هماهنگی اقدامات لازم صورت گیرد.

استاندار اردبیل همچنین تعریف برنامه‌هایی با ماهیت استانی، ملی و بین‌المللی از سوی دستگاه‌ها و کمیته‌های مربوط رویداد اردبیل ۲۰۲۳ را لازم دانست و می گوید: در همین راستا باید روزهای شاخص برای اجرای برنامه‌ها انتخاب شود.

او می گوید: برگزاری برنامه‌هایی در کشورهای عضو اکو نیز همزمان با روز اردبیل و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان حائز اهمیت است.

عاملی گفت: اعلام جزئیات برنامه‌های تعیین‌شده برای افتتاحیه رویداد اردبیل ۲۰۲۳ در ششم، هفتم و هشتم اردیبهشت و همکاری صداوسیما در پوشش رسانه‌ای آن در سطح ملی مورد تأکید است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.