هشدار سطح نارنجی تشدید بارش ها طی دو روز آینده

کارشناس هواشناسی گفت: هشدار سطح نارنجی برای تشدید بارش ها طی دو روز در بسیاری از نقاط کشور صادر شده است‌.

خانم فریبا گودرزی گفت: هشدار سطح نارنجی برای تشدید بارش ها امروز صادر شده‌ که براساس آن امروز و فردا شاهد تشدید فعالیت سامانه بارشی خواهیم بود که رگبار و رعدوبرق، بارش تگرگ، وزش باد شدید موقت و کاهش محسوس دما را به همراه دارد.

به گفته کارشناس هواشناسی،  این سامانه موجب بارش و کولاک برف در نقاط مرتفع و سردسیر می‌شود و تمرکز سامانه بارشی امروز در خوزستان، ایلام، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان، لرستان، خراسان شمالی، نیمه غربی خراسان رضوی، نوار شرقی سمنان و کردستان و روز سه‌شنبه در خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، نیمه غربی کردستان، کرمانشاه، ایلام و شمال و شرق خوزستان خواهد بود.

او گفت: لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی از مخاطرات جوی سامانه بارشی است. همچنین شدت بارش‌ها می‌تواند موجب آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها و در نواحی کوهستانی کولاک برف و صاعقه شود.

گودرزی گفت: رانش زمین و ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت به ویژه چادرهای مسافرتی و خسارت به صنعت کشاورزی از دیگر مخاطرات این سامانه پیش‌بینی شده است.

هشدارهای سازمان هواشناسی به مسافران نوروزی، کشاورزان و دامداران

 او گفت: برای پیشگیری از آسیب‌های ناشی از این سامانه مسافران باید هنگام سفر با خودرو تجهیزات لازم و سوخت کافی به همراه داشته باشند و از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب کنند. پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

 

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار