واکنش وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید به تعویق تصمیم نتانیاهو

وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید در بیانیه‌های جداگانه‌ای نسبت به تصمیم نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای تعلیق اصلاحات قضایی واکنش نشان دادند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که نیرو‌های صهیونیستی بهتر است به توافق برسند.

در بخشی دیگر از این بیانیه با اشاره به آن‌که آمریکا از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند آمده است که «حمایت ما دلیل نمی‌شود که مذاکره صریح نداشته باشیم.»

وزارت خارجه آمریکا هم بیانیه‌ای جداگانه منتشر کرد و با استقبال از تصمیم نتانیاهو از فرصت پیش‌آمده قدردانی کرد و «آن را فرصتی برای زمان بیشتر برای حل‌وفصل اختلافات» دانست.

در بخش دیگر بیانیه آمده است: «ما خواستار مصالحه هستیم، زیرا معتقدیم این به نفع اسرائیل و شهروندان آن است.»

ساعاتی پیش خبرنگار شبکه خبری الجزیره گزارش داد وزیران و اعضای کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در ائتلاف حاکم در اسرائیل در تظاهرات جناح راست در مقابل کنست در قدس اشغالی شرکت کردند. رادیو ارتش اسرائیل نیز از درگیری بین تظاهرکنندگان حامی و مخالف قوانین قضایی در تل‌آویو خبر داد.

همچنین «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی، هشدار داد این رژیم در آستانه یک درگیری داخلی است که ممکن است به دلیل اختلافات سیاسی این رژیم اشغالگر را ببلعد. «جان کربی» سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید هم اعلام کرد که «جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نگرانی‌های خود درباره وضعیت اسرائیل را مستقیم با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در میان گذاشت.»

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که سخنرانی امروز (دوشنبه) خود درباره اصلاحات قانون قضایی را لغو کرده است تا اطلاعات دولت آمریکا را در این مورد به روزرسانی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار