رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین گفت: آمار بستری بیماران کرونایی در استان پس از مدت‌ها سه رقمی شد و به ۱۰۵ نفر رسید.

دکتر عبدالله دیدبان رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین گفت: طی شبانه روز گذشته ۱۵ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های قزوین بستری شدند.

وی اظهار کرد: چهار تن از بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان قزوین بدحال و به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

این مسوول حوزه بهداشت و درمان با تاکید بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی برای مقابله با کرونا، گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود هنگام حضور در اماکن پرازدحام حتما از ماسک استفاده کنند و شست و شوی دست‌ها با صابون را نیز مورد توجه قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی استان قزوین گفت: در کنار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان مهم‌ترین راه پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا تزریق واکسن است.

وی اظهار کرد: انواع واکسن کرونا در مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت استان قزوین موجود است و شهروندان امکان تزریق آن‌ها را دارند.

دیدبان با بیان اینکه با رعایت نکات بهداشتی و تزریق واکسن می‌توان جلوی ایجاد موج جدید شیوع کرونا را گرفت، گفت: تاکنون ۴۹ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال قزوین دز سوم یا یادآور واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

کرونا تاکنون موجب بستری شدن ۵۶ هزار و ۵۲۸ نفر در بیمارستان‌های قزوین شده است.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ هزار و ۹۸۴ شهروند قزوینی جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.