ایلان ماسک، مالک توئیتر به تازگی اعلام کرده ارزش توئیتر کمتر از نصف ۴۴ میلیارد دلاری است که برای خرید آن پرداخته است.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، ماسک به کارمندان توئیتر اعلام کرده برخی از آن‌ها بر اساس ارزش گذاری ۲۰ میلیارد دلاری پاداش سهام دریافت کرده‌اند، ماسک در حالی این مبلغ را عنوان کرده که سال گذشته این پلتفرم را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد. در زمانی که او برای اولین بار پیشنهاد خصوصی سازی را ارائه کرد، این مبلغ را «منصفانه» خواند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ماسک توئیتر را یک «استارت‌آپ معکوس» نامیده و گفته است که افقی روشن، اما دشوار برای رسیدن به ارزشی بیش از ۲۵۰ میلیارد دلار برای آن وجود دارد. در اوایل این ماه، ماسک در یک کنفرانس فناوری که توسط مورگان استنلی برگزار شد، ادعا کرد این شرکت تنها در چند ماه آینده به سود خواهد رسید این در حالی است که مالک توئیتر بر سر پرداخت نکردن اجاره بهای فضا‌های اداری خود در سراسر جهان درگیر دعوا‌های متعددی شده است.

مشخص نیست که چند کارمند این گزینه‌های سهام را دریافت کرده‌اند و هر کدام چه مقدار سهام ممکن است به دست آورده باشند. مانند بسیاری از شرکت‌های فناوری دیگر، توئیتر قبلا کمک‌های بلاعوض سهام را به عنوان غرامت کارمندان ارائه کرده بود. طبق پرونده‌های نظارتی، این شرکت در سال ۲۰۲۱، ۶۳۰ میلیون دلار به عنوان غرامت سهام خرج کرده است، البته این زمانی بود که توئیتر یک نهاد خصوصی و یافتن خریداران آسان‌تر بود.

بر اساس این گزارش، کارمندان می‌توانند در جریان یک رویداد نقدینگی که قرار است حدود یک سال آینده برگزار شود، سهام خود را نقد کنند.

این شرکت طی شش ماه گذشته یعنی از زمان مدیریت ماسک، تغییرات اساسی را پشت سر گذاشته است. طرح راستی‌آزمایی پولی او در نهایت برای شرکت درآمد تبلیغاتی بسیار بیشتری نسبت به هزینه‌های اشتراک داشته است.

غیر از کاهش فوق‌العاده تعداد کارمندان و کاهش مزایای کارکنان، این پلتفرم از نظر فرهنگی نیز تغییر کرده است. علیرغم ادعا‌های این شرکت که در حال سرکوب سخنان خشونت آمیز است، گزارش شده است که میزان سخنان نفرت انگیز از زمانی که شرکت خصوصی شد، افزایش یافته است. این شرکت همچنین با گزارش‌هایی مبنی بر انتشار محتوای سوء استفاده جنسی از کودکان در توئیتر، علی‌رغم تکذیب‌های مستمر ماسک، تحت تاثیر قرار گرفته است.

منبع: gizmodo

برچسب ها: توئیتر ، ایلان ماسک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار