صدور بالاترین سطح هشدار امنیتی در ایرلند شمالی

سرویس اطلاعاتی انگلیس سطح هشدار امنیتی در ایرلند شمالی را به بالاترین میزان افزایش داد.

مقامات امنیتی انگلیس از صدور بالاترین هشدار امنیتی در ایرلند شمالی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، انگلیس امروز (سه شنبه) اعلام کرد آژانس اطلاعاتی MI۵ سطح تهدید تروریستی داخلی در ایرلند شمالی را به سطح شدید افزایش داد. این امر بدان معناست که احتمال حمله تروریستی بسیار زیاد است.

کریس هیتون هریس، وزیر انگلیس در ایرلند شمالی، در بیانیه‌ای اعلام کرد: به دنبال هدف قرار گرفته شدن افسران پلیس، سطح هشدار امنیتی از قابل توجه به سطح شدید افزایش یافت. در حادثه‌ای که در ماه گذشته میلادی رخ داد، یک افسر پلیس در حمله مسلحانه به شدت مجروح شد.

وی در این بیانیه تاکید کرد: مردم باید هوشیاری خود را حفظ کنند، اما نباید دچار وحشت شوند. آن‌ها همچنان باید هر گونه نگرانی خود را به سرویس پلیس ایرلند شمالی گزارش دهند.

تغییر سطح امنیتی در ایرلند شمالی تنها یک سال پس از آن رخ می‌دهد که انگلیس برای اولین بار در بیش از یک دهه اخیر اقدام به کاهش سطح تهدید این منطقه از سطح شدید به قابل توجه کرده بود.

این اتفاق در آستانه بیست و پنجمین سالگرد توافق صلح ایرلند شمالی رخ می‌دهد که به ۳ دهه خشونت در این منطقه پایان بخشید. پیش‌تر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دعوت ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس حضور در مراسم سالگرد توافق صلح که در ایرلند شمالی برگزار خواهد شد را پذیرفته بود. هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین آمریکا و بیل کلینتون، رئیس جمهور پیشین  این کشور نیز قرار است در این مراسم حضور یابند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۶:۲۴ ۰۸ فروردين ۱۴۰۲
همچین مواقع اول مترو باید تعطیل بشه
آخرین اخبار