سعی کنید در رژیم غذاییتان بالزامیک را قرار دهید

سرکه بالزامیک طعم دهنده‌ کم کالری است که جایگزین چاشنی‌های پرکالری شده و در کاهش وزن مؤثر است.

مد‌های کاهش وزن که شما را به مصرف مقادیر زیادی سرکه برای کمک به کاهش وزن ترغیب می‌کنند، تبلیغات زیادی دارند، اما هیچ مدرک علمی وجود ندارد که ثابت کند مصرف سرکه اشتها را کاهش می‌دهد یا به سوزاندن کالری کمک می‌کند.

تنها راه برای کاهش وزن مطمئناً ترکیب یک رژیم غذایی سالم با ورزش منظم است.

با این حال، سرکه بالزامیک با طعم کمی شیرین و ترش چاشنی کم کالری است که می‌توانید به جای سایر مواد پرکالری برای طعم دادن به غذا‌ها زمانی که رژیم دارید استفاده کنید.

سرکه بالزامیک از انگور‌های شیرین سفید تهیه می‌شود که به آرامی می‌جوشانند تا نیمی از آب آن تبخیر شود. سپس آن را رها می‌کنند تا در بشکه‌ها نگهداری و آماده شود.

این فرآیند آماده سازی، طعمی تارت و در عین حال شیرین ایجاد می‌کند که طعم لذیذی را به سالاد‌ها و غذا‌های پخته شده اضافه می‌کند.

طعم شیرین آن ممکن است نشانه‌ای از میزان کالری آن باشد. بالزامیک نسبت به سایر سرکه‌ها کمی کالری بالاتری دارد. هر قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک ۱۴ کالری دارد، در مقایسه با سرکه سیب و سفید که هر قاشق غذاخوری آن‌ها سه کالری است.

در مقایسه با سایر چاشنی‌ها اگرچه سرکه بالزامیک کالری بالایی دارد، اما در مقایسه با سایر چاشنی‌هایی که معمولاً برای تهیه سالاد و سبزیجات پخته استفاده می‌شوند، کالری کمی دارد.

به عنوان مثال ۱۴ کالری بالزامیک در هر قاشق غذاخوری را با ۶۳ کالری سس بالزامیک مقایسه کنید. روغن زیتون حتی کالری بیشتری دارد، ۱۱۹ کالری در هر قاشق غذاخوری میزان کمی نیست. سس‌های روسی، ایتالیایی و پنیر آبی هر قاشق بین ۳۰ تا ۶۰ کالری بیشتر از بالزامیک دارند.

سعی کنید در رژیم غذاییتان بالزامیک را قرار دهید و از روغن صرف نظر کنید، واقعاً به آن نیاز ندارید. فقط سرکه را با گیاهان و ادویه جات مخلوط کنید و آن را روی سبزیجات تازه بپاشید.

به جای سس‌های سنگین، سرکه بالزامیک را روی سبزیجات کمی بخار پز یا کبابی بریزید. طعم تند بالزامیک را بدون تمام کالری دریافت خواهید کرد.

همچنین می‌توانید از بالزامیک برای خواباندن گوشت و مرغ بدون چربی استفاده کنید. برای یک سالاد تابستانی شیرین، هندوانه را مکعبی خرد کنید و آن را با مقدار کمی پنیر فتا، ریحان تازه خرد شده و سرکه بالزامیک ترکیب کنید.

برای کاهش وزن، باید کسری کالری ایجاد کنید، به این معنی که بدن شما بیش از کالری مصرفی در روز می‌سوزاند. وقتی این اتفاق می‌افتد، بدن شما شروع به سوزاندن چربی‌های ذخیره شده برای انرژی می‌کند و وزن کم می‌کنید.

شما می‌توانید با کاهش کالری دریافتی، افزایش سطح فعالیت یا از طریق ترکیبی که بیشترین تأثیر را دارد، این کمبود را ایجاد کنید.با ایجاد کسری کالری روزانه بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری می‌توانید با خیال راحت حدود ۱ تا ۲ پوند در هفته وزن کم کنید.

انتخاب جایگزین‌های کم کالری مانند سرکه بالزامیک، واقعا می‌تواند برای کاهش کالری برخی از غذا‌های پرکالری مورد علاقه شما کمک کند.

با اعمال یکسری تغییرات در رژیم غذایی خود می‌توانید، غذای مورد علاقه تان را از لیست غذایی حذف نکنید و از اضافه وزنتان هم جلوگیری کنید.


منبع: سایت هلثی ایتینگ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.