اوکراین: حملات نیرو‌های روسی در جبهه‌های شرقی را دفع کردیم

نیرو‌های روسی حملات خود برای پیشروی در شهر باخموت در شرق اوکراین را تشدید کرده‌اند.

۱۳ ماه از جنگ اوکراین می‌گذرد و طی این مدت نزدیک به یک پنجم خاک این کشور به روسیه ضمیمه شده است. اوج درگیری‌های دو طرف اکنون بر شهر باخموت در منطقه دونباس متمرکز است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ارتش اوکراین اعلام کرد: «علی‌رغم شدت حملات نیرو‌های روسی، آن‌ها تاکنون نتوانسته‌اند به موفقیتی در شهر باخموت دست یابند. ما طی شبانه‌روز گذشته ۵۷ حمله آن‌ها به شهر باخموت و سایر جبهه‌های شرقی را دفع کردیم.»

وزارت دفاع انگلیس نیز در بیانیه‌ای درباره شرایط میدان‌های جنگ اوکراین اعلام کرد: «نیرو‌های روسی پیشرفت اندکی در محاصره شهر آودیوکا داشته‌اند و تانک‌ها و ادوات زرهی زیادی را در این محور از دست داده‌اند.»

این در حالی است که «دنیس پوشلین» رهبر بخش دونتسک تحت کنترل روسیه اعلام کرد نیرو‌های اوکراینی از بخش غربی باخموت عقب‌نشینی کرده‌اند و نیرو‌های روسی پیشرفت قابل توجهی در این محور داشته‌اند.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین که از دو شهر شمالی این کشور در مرز با روسیه دیدن کرده بود، در یک پیام ویدئویی اعلام کرد: «من می‌خواهم این موضوع را به جهان یادآوری کنم که تهاجم روسیه می‌تواند به میزان قابل توجهی زودتر از آنچه تصور می‌شود پایان یابد.»

زلنسکی بار دیگر از کشور‌های غربی خواست تسلیحات بیشتر و پیشرفته تری را در اختیار اوکراین قرار دهند تا کی‌یف بتواند عملیات‌های تهاجمی به منظور بازپسگیری مناطق از دست رفته را آغاز کند.

روسیه اکنون به طور میانگین روزانه ۶۰ هزار گلوله توپخانه را شلیک می‌کند و این موضوع باعث برتری واحد توپخانه مسکو نسبت به کی‌یف شده است. با این حال کشور‌های اروپایی در نظر دارند طی سال آینده میلادی یک میلیون گلوله توپ را در اختیار اوکراین قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار