بیانیه مشترک رؤسای‌جمهور آمریکا و کره جنوبی درباره گسترش همکاری‌ها

جو بایدن و یون سوک ییل در بیانیه‌ای مشترک بر میزبانی کره جنوبی در سومین اجلاس سران «برای دموکراسی» و همچنین بر گسترش همکاری‌ها تأکید کردند.

آمریکا و کره جنوبی از گسترش همکاری‌های سیاسی و امنیتی با یکدیگر خبر دادند.

به گزارش یونهاپ، «یون سوک ییل» رئیس‌جمهور کره جنوبی و «جو بایدن» همتای آمریکایی وی از گسترش همکاری‌های نظامی، سیاسی، و امنیتی دو طرف به منظور مقابله با تهدیدات و نگرانی‌های مشترک خبر دادند.

در بیانیه دو طرف همچنین بر میزبانی کره جنوبی در سومین اجلاس سران «برای دموکراسی» در آینده تأکید شد. رهبران دو کشور پیش از آغاز نشست عمومی دومین اجلاس سران برای دموکراسی که با حضور مجازی رهبران سراسر جهان برگزار می‌شود، این موضوع را اعلام کردند.

کره جنوبی به همراه آمریکا، کاستاریکا، هلند و زامبیا یکی از ۵ میزبان مشترک اجلاس مجازی امسال است. قرار است رهبران ۵ کشور هر کدام میزبان یک جلسه عمومی باشند و رئیس‌جمهور کره جنوبی قرار است اولین جلسه عمومی با موضوع «دموکراسی ارائه دهنده رشد اقتصادی و رفاه مشترک» را رهبری کند.

در این بیانیه آمده است: «مؤسسات دموکرات کره جنوبی نمادی از قدرت در اقیانوس آرام – هند هستند و به جهان نشان می‌دهند دموکراسی شرایط لازم برای ایجاد امنیت و رفاه مستمر را فراهم می‌کند. همکاری میان دموکراسی‌های قوی و انعطاف پذیر برای مقابله با بزرگترین چالش‌های جهان ضروری است.»

دومین اجلاس سران برای دموکراسی با حضور ۱۲۰ کشور از سرتاسر جهان به صورت مجازی و به میزبانی ۵ کشور برگزار می‌شود. با این حال دموکراسی همواره ابزاری در دستان کشور‌های غربی برای رسیدن به اهدافشان بوده است. آمریکا پیش‌تر به همراه متحدان غربی خود خواستار مقابله با کره شمالی به دلیل نقض حقوق بشر و دموکراسی در این کشور شده بود.

این در حالی است که چین و روسیه درخواست واشنگتن برای بررسی این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل را به دلیل بی ارتباط بودن آن با کارکرد این شورا، رد کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار