مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی:

سهم حضور بانوان خراسان رضوی در حج امسال ۵۵ درصد است

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: ۵۵ درصد از زائران حج تمتع سال ۱۴۰۲ در خراسان رضوی را بانوان تشکیل می‌دهند.

دکتر محسن ذاکریان مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در حاشیه بازدید از بررسی روند معاینات حجاج در بیمارستان منتصریه مشهد در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه نیمی از زائران حج بالای ۵۰ سال سن دارند، معاینات پزشکی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی افزود: بر این اساس معاینات پزشکی زائران به صورت تکمیلی و مفصل انجام خواهد شد تا اطمینان از سلامت و توانایی آن‌ها را برای سفر حج سنجش کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: در بازه زمانی ۱۰ روزه معاینات پزشکی حجاج با ۵۱ پزشک در ۲ مرکز بیمارستان منتصریه و مرکز جمعیت هلال احمر امام خمینی انجام می‌شود.

ذاکریان با بیان اینکه تعامل و همکاری خوبی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اتفاق افتاده است، بیان کرد: با توجه به فضای فیزیکی، تجهیزات و امکانات مناسب در بیمارستان منتصریه، انجام معاینات اولیه و آزمایشات لازم حجاج در این بیمارستان به سهولت انجام می‌شود.

انجام معاینات پزشکی در بیمارستان منتصریه

مدیر مرکز دیالیز و پیوند اعضای بیمارستان منتصریه از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: انجام معاینات پزشکی زائران در حج تمتع ۱۴۰۲ از دیروز هشتم فروردین ماه در این مرکز درمانی آغاز شده است.

دکتر محمد پوران باقر افزود: امسال پنج هزار و ۴۴۵ زائر از مشهد به سرزمین وحی اعزام می‌شوند که از این تعداد چهار هزار و ۷۰۰ نفر در قالب ۲۷ کاروان در بیمارستان منتصریه تحت معاینات پزشکی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در نخستین روز حدود ۴۰۰ نفر از زائران برای انجام معاینات پزشکی مراجعه کردند، ادامه داد: در این مدت بیش از ۲۰۰ مورد تصویربرداری و ۳۰۰ مورد آزمایش برای حجاج انجام شد.

دکتر پوران باقر تاکید کرد: بدون اینکه خللی در فرآیند اهدای عضو و خدمات رسانی به بیماران پیوند اعضا ایجاد شود، ویزیت اولیه پزشک و خدمات نوار قلب، کنترل فشارخون، انجام آزمایشات و تصویربرداری، برای زائران حج تمتع انجام می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.