مدودف: حضور حافظان صلح ناتو در اوکراین جنگ جهانی سوم را رقم می‌زند

رئیس شورای امنیت روسیه گفت در صورت استقرار نیرو‌های حافظ صلح ناتو در اوکراین مسکو آن‌ها را به عنوان اهداف قانونی در نظر می‌گیرد.

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: «اگر نیرو‌های حافظ صلح ناتو بدون رضایت روسیه با سلاح در خط مقدم قرار گیرند و مستقیماً ما را تهدید کنند، هدف قانونی برای نیرو‌های مسلح ما خواهند بود».

به گزارش اسپوتنیک، مدودف خاطرنشان کرد: «روشن است که به اصطلاح حافظان صلح ناتو به سادگی در کنار دشمنان ما [اوکراین] وارد درگیری خواهند شد که [چنین اقدامی] همان جنگ جهانی سوم را راه خواهد انداخت؛ که وقتی در مورد آن صحبت می‌کنند از آن می‌ترسند».

پیش از این، میرچا جوآنا، معاون دبیرکل ناتو اعلام کردکه کمک‌های ائتلاف نظامی ناتو به اوکراین در سال گذشته حدود ۷۰.۸ میلیارد دلار بوده است. جوآنا با تاکید بر اهمیت ژئوپلیتیکی جنگ اوکراین گفت که ناتو انتظار دارد جنگ با روسیه امنیت جهانی را برای دهه‌های آینده شکل دهد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پیش‌تر در ماه فوریه گفته بود کشور‌های ناتو که درگیر جنگ اوکراین هستند، عملاً در حال جنگ با روسیه هستند. وی لفاظی‌های اعضای این ائتلاف را که گفته‌اند ما با روسیه نمی‌جنگیم و فقط اوکراین را تسلیح می‌کنیم «مضحک» خواند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۲۰:۲۱ ۱۱ فروردين ۱۴۰۲
ناتو خودش یه طرف جنگ با روساست اونوقت میخواد حافظ صلح بشه ؟؟؟
Netherlands
ناشناس
۲۰:۱۷ ۱۱ فروردين ۱۴۰۲
باید یه نیروی بی‌طرف بیاد نه ناتو که دهها میلیارد به اوکراین کمک کرده
آخرین اخبار