طوفان شن در بغداد روزه‌داران را به دردسر انداخت

منابع محلی با اشاره به وقوع طوفان شن شدید در بغداد اعلام کردند این رخداد زندگی عادی مردم و روزه‌داران را با مشکل مواجه کرده است.

منابع محلی گزارش دادند طوفان گرد و غبار عظیمی به طور غیرمنتظره بغداد را درنوردید و ساکنان روزه دار را گرفتار کرد. شروع ناگهانی طوفان در ساعات روزه داری باعث شد تا شهروندان برای یافتن سرپناه و محافظت از خود در برابر شن و غبار تلاش کنند.

به گزارش بلومبرگ، طوفان گرد و غبار زندگی روزمره در بغداد را مختل کرده و مدارس، مشاغل و اماکن عمومی را مجبور به تعطیلی کرده است. سفر‌های هوایی نیز تحت تأثیر قرار گرفته و پرواز‌ها با تأخیر مواجه شده یا لغو شده‌اند. میدان دید به میزان قابل توجهی کاهش یافته و حمل و نقل و ناوبری در سراسر شهر را به چالش می‌کشد.

علاوه بر این، نگرانی‌های بهداشتی به دلیل کیفیت بد هوا به وجود آمده است؛ چرا که می‌تواند مشکلات تنفسی را برای جمعیت‌های آسیب‌پذیر تشدید کند.

برخلاف رویداد‌های آب و هوایی در بغداد، شمال عراق و استان‌های کرد نشین شاهد بارش برف غیرمنتظره بود. این بارش ناگهانی هم هیجان و هم چالش‌هایی را برای جوامع محلی به همراه داشته است. ساکنان از مناظر زیبا لذت می‌برند و در ورزش‌های زمستانی شرکت می‌کنند، اما برف بر حمل و نقل و زیرساخت‌ها نیز تأثیر گذاشته است. وضعیت جاده‌ها نامناسب شده و دسترسی به برخی مناطق دورافتاده به دلیل برف سنگین قطع شده است.

به طور کلی، رویداد‌های شدید و متضاد آب و هوایی، غیرقابل پیش بینی بودن الگو‌های اقلیمی در عراق را برجسته کرده و باعث ترس و نگرانی ساکنان شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار