در دیدار با نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی مطرح شد

ضرورت تدوین قوانین حمایتی از فعالان صنعت گردشگری در مجلس

مسئول کارگروه گردشگری استان قم با بیان اینکه گردشگری حوزه بسیار ظریفی است که با هر اتفاقی دچار آسیب می‌شود بر ضرورت تدوین قوانین حمایتی از فعالان این حوزه در مجلس تاکید کرد.

سیدجواد جلالی‌نژاد، مسئول کارگروه گردشگری استان قم در دیدار نوروزی اعضای این کارگروه با احمد فراهانی امیرآبادی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گردشگری حوزه بسیار ظریفی است که با هر اتفاقی دچار آسیب می‌شود، گفت: صنعت گردشگری از سال ۹۸ به دلیل وقایعی که تاکنون اتفاق افتاده از جمله شیوع ویروس کرونا، دچار مشکلات عدیده شده و فعالان این بخش متحمل ضرر و زیان‌های زیادی شده‌اند، لذا انتظار می‌رود در مجلس قوانین حمایتی از این حوزه مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

مسئول کارگروه گردشگری استان قم ادامه داد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تصدی‌گری‌ها به بخش خصوصی و تشکل‌ها واگذار شود، مجلس با تصویب قوانین در راستای توانمندسازی تشکل‌ها و واگذاری تصدی‌گری‌ها اهتمام بیشتری داشته باشد.

این فعال حوزه گردشگری با تاکید بر اینکه در تاسیسات گردشگری موضوع رعایت حجاب و عفاف همواره جزو اولویت‌هاست، گفت: ابزار‌های مختلفی برای تبلیغ و توصیه به رعایت حجاب در مراکز گردشگری انجام می‌شود، اما حساسیت بیش از اندازه نباید تنها بر روی مراکز گردشگری باشد و در همه جا باید این حساسیت برای ادای فریضه واجب الهی وجود داشته باشد.

جلالی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود موضوع عدم همکاری بانک‌ها برای اعطای تسهیلات را مورد توجه قرار داد و گفت: این مسئله باعث شده پروژه‌های گردشگری به اتمام نرسد و با توجه به وضعیت اقتصادی، تورم و افزایش قیمت‌ها ادامه ساخت و تجهیز تاسیسات گردشگری میسر نباشد.

در پایان این دیدار مقرر شد اعضای کارگروه گردشگری بعد از پایان تعطیلات نوروزی، عملکرد مسئولان را در مدیریت ایام نوروز مورد بررسی قرار دهند و گزارشی برای بهره‌برداری و برنامه‌ریزی‌های آتی به احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ارائه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار