بایرن مونیخ - دورتموند/ سرمربی جدید باوارایایی‌ها در گام نخست به مصاف صدرنشین می‌رود

در حساس‌ترین بازی این هفته رقابت‌های فوتبال باشگاهی آلمان امشب دو تیم بایرن و دورتموند به مصاف هم خواهند رفت.

بدون تردید حساس‌ترین جدال شنبه فوتبال اروپا، درکلاسیکر مشهور فوتبال آلمان یا همان نبرد دورتموند و بایرن است؛ جدالی که برای اولین بار در چند سال اخیر به معنای واقعی نبردی برای قهرمانی است.

دورتموند برای اولین بار از هفته بیست و هشتم فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ در هیبت صدرنشین و رقیب بالادستی بایرن، مقابل قهرمان یک دهه اخیر فوتبال آلمان می‌ایستد؛ زمانی که پس از صدرنشینی ۵ بر صفر مغلوب میزبانش شد و اصلا دوست ندارد آن اتفاق دوباره رخ دهد، چون برتری بایرن، این تیم را صدرنشین می‌کند و تجربه نشان داده، باواریایی‌ها اگر به صدر برسند، نه تنها پایین نمی‌آیند بلکه معمولا قبل از هفته آخر قهرمانی را قطعی می‌کنند.

بازی احساسی برای امتیازگیرترین مربی تاریخ دورتموند

بایرن با یک اقدام شوک‌برانگیز، شبانه ناگلزمن، سرمربی جوانش را اخراج کرد و پس از مدت‌ها تعقیب، سرانجام سرمربی مورد علاقه‌اش را به چنگ آورد. توخل پس از کلوپ، سرمربی دورتموند شد و درست مثل سرمربی فعلی لیورپول از ماینتس به این سمت ارتقا یافته بود. سرمربی خاص آلمانی هر چند نتوانست مانند کلوپ برای تیم، قهرمانی در بوندس‌لیگا و درخشش در لیگ قهرمانان را رقم بزند، اما با ثبت میانگین ۲.۹ امتیاز در هربازی طی ۶۹ بار هدایت دورتموند، بالاترین میانگین امتیاز در تاریخ زرد و مشکی‌ها را به ثبت رساند.

حالا او مقابل تیم سابقش می‌ایستد و مایل است ضمن بردن این درکلاسیکر فینال‌گونه، تیمش را آماده نبرد بزرگ با سیتی در لیگ قهرمانان کند و دوباره مانند فینال فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ لیگ قهرمانان مچ پپ را بخواباند. به هر حال در فوتبال اروپا هیچ کس به اندازه او در بردن تیم‌های گواردیولا تخصص ندارد. در حالت عادی اگر تعویض مربی در بایرن رخ نمی‌داد با توجه به روند ۲ تیم، شانس سیتی برای بردن این ۲ رقابت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان بیش‌تر بود، اما بخصوص در چند سال اخیر، بیش از پیش ثابت شده، تعویض مربی حداقل در اوایل کار، چقدر شوک مثبت به هر تیم بزرگ و کوچکی می‌دهد پس بایرن را چه در نبرد مقابل دورتموند و چه در جدال با سیتی، مثل همیشه اصلا دستکم نگیرید!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.