بهشت را در زراس ببینید+ فیلم

دهکده زراس الماسی پنهان در رشته‌کوه زاگرس است که در بخش شمالی استان خوزستان واقع شده است.

روستای زراس دزپارت دارای طبیعت بسیار بکر و دست‌نخورده‌ای است. در این ناحیه می‌توانید هر تصوری که از طبیعت دارید را به‌وضوح لمس کنید. وجود آبشار، جنگل، کوه‌های سر به فلک کشیده، رودخانه، دریاچه، حیوانات مختلف و… در این ناحیه سبب شده تا یک مقصد تمام‌عیار برای عاشقان طبیعت باشد.

خود این روستا در ارتفاع ۸۴۰ تا ۱۳۴۰ از سطح دریا قرار دارد. از طرفی دیگر روستا، به دریاچه سد کارون سه مشرف است. در آن طرف دریاچه هم آبشار شیوند قرار دارد. در چهار طرف آن هم کوه‌های مرتفع منگشت و جنگل‌های بلوط واقع شده است. مشاهده چنین منظره‌ای، به‌ویژه در فصل بهار می‌تواند روح شما را جلا دهد.

دهکده زراس الماسی پنهان در رشته‌کوه زاگرس است که در بخش شمالی استان خوزستان واقع شده است. این روستا در شمال دریاچه سد کارون ۳ قرار دارد و اگر حدود ۶۹ کیلومتر به سمت جنوب شرقی شهرستان ایذه حرکت کنید به آن می‌رسید. اما باید بدانید که شهر دهدز نزدیک‌ترین شهر به زراس است.  

قدمت تاریخ منطقه زراس به دوره عیلامی‌ها برمی‌گردد. از سنگ نوشته‌های یافت شده در این منطقه که به دوران قبل از هخامنشیان باز می‌گردد می‌توان نتیجه گرفت که منطقه ایذه، دهدز و زراس در دوران عیلامی‌ها اهمیت بالایی داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۷:۲۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۲
فوق العاده و بینظیره، باید دید