حضور بسیار بالای مسافران نوروزی در بازارچه مرزی جوانرود

فرماندار جوانرود از حضور بسیار بالای مسافران نوروزی در بازارچه مرزی این شهرستان خبر داد.

سعدی نقشبندی فرماندار جوانرود با اشاره به ورود نزدیک به ۷۰۰ هزار گردشگر نوروزی به این شهرستان، گفت: شهر جوانرود به واسطه موقعیت جغرافیایی خاص خود دارای پنج ورودی است که در ایام نوروز تنها آمار گردشگران ورودی از سمت کرمانشاه محاسبه شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم سایر ورودی‌های شهر را در نظر بگیرم می‌توان گفت که حدود یک میلیون نفر در ایام نوروز وارد شهر جوانرود شده‌اند.

فرماندار جوانرود وجود جاذبه‌های گردشگری مختلف را عامل مهم جذب گردشگران به این شهرستان عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین جاذبه‌های این شهرستان بازارچه مرزی است که این روز‌ها مملو از حضور گردشگران نوروزی شده است.

وی بابیان اینکه گردشگران در نوروز امسال استقبال بسیار بالایی را از بازارچه مرزی جوانرود داشته‌اند، گفت: به منظور کنترل ترافیک در داخل شهر جوانرود، هشت نقطه را به عنوان پارکینگ در نظر گرفته‌ایم.

نقشبندی مرزی بودن جوانرود و ارزان‌تر بودن اجناس و رعایت اصل انصاف در معامله را عامل توجه گردشگران به این بازارچه مرزی دانست.

وی با بیان اینکه گردشگران نوروزی پس از خرید از بازارچه مرزی از دیگر جاذبه‌های گردشگری شهرستان هم بازدید می‌کنند، افزود: پارک شهدای دفاع مقدس، پارک هلانیه، مجتمع پرورش ماهی سفیدبرگ و ... از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهرستان هستند.

فرماندار جوانرود به اسکان حدود ۱۴ هزار مسافر نوروزی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در این شهرستان ۱۰ سوئیت رسمی، یک هتل آپارتمان، یک هتل رستوران، چهار اقامتگاه بوم گردی و دو مجتمع خدماتی رفاهی به همراه پنج مدرسه و خانه معلم برای اسکان میهمانان نوروزی در نظر گرفته شده است.

وی یادآورشد: به منظور نظارت بر فعالیت مراکز اقامتی، پذیرایی و کنترل بازار گشت‌هایی در شهرستان تشکیل شده که به صورت مستمر از این واحد‌ها بازدید می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.