امیرعبداللهیان: ظرف ۴۸ ساعت آینده با وزیر خارجه عربستان درباره زمان و مکان دیدارمان گفت‌وگو می‌کنم

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ظرف ۴۸ ساعت آینده قرار است با همتای سعودی به منظور نهایی کردن زمان و مکان دیدارمان گفت‌وگو کنم.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) ۱۲ فروردین پس از شرکت در مراسم جشن ملی پرچم و بزرگداشت دوازدهم فروردین روز جمهوری اسلامی ایران، در جمع خبرنگاران ضمن تبریک این روز به ایرانیان در داخل و خارج از کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران مشروعیت خودش را از مردم بزرگ ایران دارد و رمز پایداری جمهوری اسلامی ایران تداوم مشروعیت و رای قوی و بالای مردم به این نظام مقدس است.

وی افزود: دشمنان در چهل و چهار سال گذسته تلاش‌های زیادی را برای اعمال دشمنی‌هایشان علیه جمهوری اسلامی ایران و علیه پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام دادند، اما برافراشته شدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب و در چنین روزی نشانگر شکست آن سیاست و تداوم اعتماد مردم به جمهوری اسلامی ایران و علاقه قلبی ایرانیان در سراسر جهان به ایران بزرگ و ایران عزیز و اسلامی است.

وزیر خارجه همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره زمان و مکان دیدارش با همتای سعودی اظهار کرد: ظرف ۴۸ ساعت آینده قرار است با همتای سعودی مکالمه‌ای داشته باشیم و زمان و مکان دیدارمان را نهایی کنیم.

بعد از توافق اخیر ایران و عربستان در پکن برای از سرگیری مناسبات دیپلماتیک و بازگشایی سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌ها و همچنین دیدار وزرای خارجه دو کشور، امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان همتای سعودی دو بار تلفنی گفتگو کردند و در دومین تماس تلفنی توافق شد دو وزیر خارجه در ماه رمضان با یکدیگر دیدار کنند.

حسین امیرعبداللهیان همچنین در توئیتی نوشت: امروز به همراه دکتر زاکانی، برخی از اعضای محترم شورای شهر و سفرای خارجی مقیم تهران در مراسم روز ملی پرچم در مجموعه گردشگری عباس‌آباد شرکت کردم. همچنین پرچم مقدس کشورمان در ۴۴ سالگی عزت و اقتدار، هدیه ارزشمندی بود که دریافت کردم. زنده باد ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۱۳ فروردين ۱۴۰۲
فقط مراقب باشید که فریب نخورید و در دام و تله عمروعاص زمان گرفتار نشوید اینها احمدی نژاد رییس‌جمهور وقت رو دعوت کردند و دست دوستی دادند و پیمان رو شکستند اعتماد به پلنگ تیز دندان خیانت بود بر گوسفندان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۳ ۱۳ فروردين ۱۴۰۲
این دفعه جون مادرت از ماشین بیا پایین.منتظر نباش کسی بیاد دنبالت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۴ ۱۳ فروردين ۱۴۰۲
چقدرمقامات ازروابط با عربستان ذوق زده هستند
سیاست شیخ نمر و اتش زدن سفارت نمیشناسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۱۳ فروردين ۱۴۰۲
سلام ،

زمان بعد از ماه مبارک رمضان ،
مکان کشوری دور از یمن ،

پیمان اشراقی.
آخرین اخبار