راه‌یابی مستند «شوهر ایران خانم» به جشنواره بین‌المللی کانادا

مستند «شوهر ایران خانم» به کارگردانی مرجان خسروی بالدی هنرمند چهارمحال و بختیاری، منتخب جشنواره هات داکس کانادا شد.

به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری؛ مستند کوتاه «شوهر ایران خانم» ششمین ساخته مرجان خسروی بالدی از هنرمندان استان است که به‌صورت مستقل ساخته شده و در بخش رقابت فیلم‌های کوتاه بین‌المللی سی‌امین دوره جشنواره هات داکس کانادا به نمایش در خواهد آمد.

«شوهر ایران خانم» با الهام از رمان «شوهر آهو خانم» علی‌محمد افغانی، راوی جایگاه محوری زن و مادر در مدیریت خانواده عشایر بختیاری است که در بیست و سه دقیقه تدوین شده است.

از دیگر ساخته‌های این کارگردان می‌توان به وادیار، برف می‌نامد و رؤیای یک اسب اشاره کرد که در جشنواره‌های معتبر ایدفا، بیگ اسکای، اوپسالا، کراکوف، آف اودنسه، دی‌ام‌زد حضور داشته و جوایز بهترین فیلم بلند جشنواره بیگ‌اسکای، بهترین فیلم مستند جشنواره فیلم جنایت و مکافات، بهترین کارگردان جوان جشنواره فیلم‌های کوهستانی تگرنزی را کسب کرده است.

میلاد خسروی بالدی تهیه‌کننده این اثر و مهدی آزادی، لقمان سخنور، سمانه میقانی، آرش قاسمی، مهدی خسروی، حمیدرضا فطوره‌چیان، برنا جمشیدی و علی کشاورز از دیگر عوامل این مستند هستند.


بیشتر بخوانید


جشنواره هات داکس hotdocs از مهم‌ترین و معتبرترین جشنواره‌های بین‌المللی در حوزه مستند است که در سال ۱۹۹۳ توسط انجمن فیلم مستقل کانادا، تأسیس گردید. هدف این جشنواره، نمایش و حمایت از آثار مستندسازان و ارتقای جایگاه تولید مستند، عنوان شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.