شوهر ایران خانم بهترین فیلم مستند جشنواره هات داکس کانادا

مستند شوهر ایران خانم با دریافت جایزه بهترین مستند کوتاه جشنواره هات داکس به اسکار ۲۰۲۴ راه یافت.

رئیس انجمن سینمای چهارمحال و بختیاری گفت: مستند کوتاه «شوهر ایران خانم» به کارگردانی مرجان خسروی بالدی که به‌صورت مستقل توسط شرکت ۷ Springs Pictures به مدیریت میلاد خسروی بالدی تهیه و ساخته شده است موفق شد در بخش رقابت فیلم‌های کوتاه بین‌المللی سی‌امین دوره جشنواره هات داکس کانادا، جایزه بهترین فیلم را از آن خود کند و به طور مستقیم به اسکار ۲۰۲۴ راه یابد.

ناصر قائدی افزود: جشنواره هات داکس کانادا از مهم‌ترین و معتبرترین جشنواره‌های بین‌المللی در حوزه مستند است که در سال ۱۹۹۳ توسط انجمن فیلم مستقل کانادا، تأسیس شد.

وی گفت: هدف این جشنواره، نمایش و حمایت از آثار مستندسازان و ارتقای جایگاه تولید مستند، عنوان شده است. در دوره سی‌ام این جشنواره که از تاریخ ۲۷ آپریل تا ۷ می (۷ تا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲) برگزار شد، تعداد ۲۱۴ فیلم از ۷۲ کشور در چهار بخش رقابتی و چندین بخش غیررقابتی حضور داشته‌اند.


بیشتر بخوانید


قائدی افزود: در مراسمی رسمی در سالن لایت باکس تورنتو، جوایز این رویداد در ۱۵ بخش مختلف اعلام شد که از این تعداد، فقط چهار فیلم دارای شرایط شرکت در اسکار ۲۰۲۴ شناخته شدند.

رئیس انجمن سینمای چهارمحال و بختیاری گفت: در بیانیه هیئت داوران جشنواره هات داکس آمده است: «شوهر ایران خانم» یک پرتره خانوادگی صادقانه است که به دلیل ظرافت هوشمندانه و روایت بدون قضاوت به ما این امکان را می‌دهد که به واقعیت نزدیک شویم و اکنون سزاوار این جایزه است.

ناصر قائدی گفت: «شوهر ایران خانم» راوی زندگی خانواده‌ای از عشایر بختیاری است.

مرجان خسروی بالدی، پیش‌ازاین جشنواره با ساخت فیلم‌های کوتاه و مستند وادیار، برف می‌نامد، رؤیای یک اسب و... علاوه بر حضور در جشنواره‌های معتبر ایدفا، بیگ اسکای، اوپسالا، کراکوف، آف اودنسه، دی‌ام‌زد و... جوایزی چون: بهترین فیلم بلند جشنواره بیگ‌اسکای، بهترین فیلم مستند از جشنواره فیلم جنایت و مکافات، بهترین کارگردان جوان از جشنواره فیلم‌های کوهستانی تگرنزی و... را نیز در کارنامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار