از روز سیزدهم فروردین چگونه لذت ببریم؟

در روز سیزدهم فروردین خانواده‌ها سعی می‌کنند با رفتن به طبیعت لحظات خوبی داشته باشند.

روز سیزدهم فروردین، بهترین زمان برای رفتن به طبیعت و شادمانی است. مردم در این روز، خود را برای پایان تعطیلات ۱۲روزه فروردین و بازگشت به کار آماده می‌کنند و خانواده‌ها در این روز سعی می‌کنند لحظات خوبی داشته باشند.


بیشتربخوانید


در این روز که به عنوان روز طبیعت نام‌گذاری شده برای اینکه تمام اعضای خانواده از روز خود لذت ببرند، می‌توانید فعالیت‌های جالبی داشته باشید. این روز به‌ویژه برای کودکان، خاص و دوست‌داشتنی است؛ بنابراین با برنامه‌ریزی صحیح از سیزده‌بدرتان لذت ببرید.

سیزده بدر

۱. پیک‌نیک

زیرانداز، سفره، یک سبد پر از خوراکی‌های مختلف (مناسب افطار) در کنار خانواده یا دوستان، بهترین روز را برایتان در فضای باز طبیعت رقم می‌زند. البته اگر به‌دلیل باران یا هر علت دیگر مجبورید در خانه بمانید، باز هم می‌توانید برنامه سیزده‌بدر را در خانه ترتیب دهید و لحظات خوبی داشته باشید.

۲. پیاده‌روی در طبیعت

یکی دیگر از تفریحات لذت‌بخش سیزده‌بدر، پیاده‌روی در فضا‌های سرسبز و زیباست. اگر وقت کافی برای رفتن به مکانی دور از خانه‌تان ندارید، می‌توانید در پارک و بوستان نزدیک خانه‌تان پیاده‌روی کنید.

۳. بازی دسته‌جمعی

یکی دیگر از کار‌هایی که می‌توانید در روز سیزده‌بدر انجام دهید، بازی دسته‌جمعی است. بازی‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید با توجه به نظر جمع، یکی از آن‌ها را انجام دهید.

۴. بازی با کودکان

روز سیزده‌بدر، بازی با کودکان را فراموش نکنید. در فضای باز پارک یا هر فضای سرسبز دیگر با آن‌ها بازی کنید و لحظات خوبی برایشان بسازید. البته اگر نمی‌توانید بیرون بروید، بازی‌هایی که مناسب فضای بسته هستند، با آن‌ها انجام دهید.

۵. آشپزی در فضای باز

یکی از جالب‌ترین تفریح‌ها در فضای باز، آشپزی و پختن غذا‌هایی است که مناسب پیک‌نیک‌اند. در مکان‌هایی که برای روشن کردن آتش در نظر گرفته شده است، آتش روشن کنید و غذایی که از قبل مواد آن را آماده کرده‌اید، بپزید (با توجه به ماه رمضان می‌توانید همه این برنامه‌ها را در ساعاتی نزدیک به اذان مغرب انجام دهید). از جوجه‌کباب گرفته تا املت، پختن و خوردن آن‌ها در دل طبیعت بسیار لذت‌بخش است.

منبع: خبر آنلاین

برچسب ها: روزطبیعت ، نوروز1402
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۱۳ فروردين ۱۴۰۲
سیزده بدر یعنی پایان تعطیلات نوروز.
اولین روز طبیعت بعد از مهمان نوازی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۱۳ فروردين ۱۴۰۲
کنار خانواده شوهر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۳ فروردين ۱۴۰۲
رعایت طبیعت لازم است و به طبیعت آشغال دور نریری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۳ فروردين ۱۴۰۲
بھتر تاریخ بخونید و ببینید و بدونید کہ چرا ایرانیان از قدیم سیزدھم فروردین رو بیرون از خونہ سر میکردن و بہ پیروری از اونھا تا بہ امروز ادامہ داشتہ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۳ فروردين ۱۴۰۲
من وقتی کوچکتر بودم همراه خانواده می رفتیم 13 به در ولی چند ساله دیگه نمی روم.
Iran (Islamic Republic of)
خ
۱۶:۰۲ ۱۳ فروردين ۱۴۰۲
انسان وقتی وارد مرحله بهتری از زندگی می شود و رشد کیفی اتفاق می افتد از مراحل قبل فاصله می گیرد و ادامه نمی دهد این تغییر رفتار نشان از تعالی و رشد شخصیت شما دارد که به امور ارزشی والاتر می اندیشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۳ فروردين ۱۴۰۲
من و خانواده امروز به دل طبیعت نرفتیم. ب جاش خودم بی سر و صدا چند تا پلاستیک زباله برداشتمو ب یکی از نقاط شلوغ و پر تردد رفتم و آشغالهایی که یه عده ریخته بودنو جمع کردم و داخل گاری زباله ریختم. برا اینکه کسی منو نشناسه هم ماسک زدم. ای کاش در چنین روزهایی سنت زیبای نذر پلاستیک زباله میکردیم و از هم وطنان عزیز می‌خواستیم تا هر نفر فقط در حد حداقل 15 دقیقه محیط اطراف خودشو پاکسازی بکنه تا اینچنین هم خوش می گذراندیم هم به طبیعت و آفرینش بی بدیل پروردگار احترام می گذاشتیم و هم بچه ها و نسل بعد از خودمان را با این سنت و فرهنگ پسندیده آشنا می کردیم. مطمئنا در نهایت بازخور و آثار این اقدام زیبا به خودمان برخواهد گشت.
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۳:۳۲ ۱۳ فروردين ۱۴۰۲
درود به شما
رفتار و فعل هر کسی برخواسته از شخصیت و دانش و فرهنگ اوست و به مقتضای آن عمل می کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۳ فروردين ۱۴۰۲
این روز بجا مانده از نیاکان ما بوده و بسیار با ارزش و مهم هست : و در جهان بسیار شناخته شده . پس بهتر هست با افراط و کارهای نسنجیده ارزش و خاطره این روز عزیز رو از بین نبریم.
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۰۹:۴۷ ۱۳ فروردين ۱۴۰۲
این روز نه خدا گفته ونه پیغمبر یه روز عادی مثل بقیه روزها ولیکن شماها مقدس کردین با این تبلیغات مسخره برای احیا و کشاندن مردم غافل به طبیعت یعنی چه ....شما یه بت درست کردین که دقیقا ده ها آیه در قرآن درباره این بت ها ذکر کرده و شرط نیست این بت ها از چوب و یا سنگ ساخته بشه بلکه از تقدیس هر چیزی غیر از فرمایشات خدا بعنوان یه بت تلقی میشود ....این روز عادی شده یه بت برای نسل امروز و نسل های آینده و نمیشه ازش گذشت به این سادگی باید طبل ها و شیپورها زده شود و تبلیغات برای احیا این روز ( مقدس)....
در قرآن میگه ( ما پدرانمان اینجور یافتیم و ما بر آثار اونها پیروی میکنیم) این حرف کافران و بت پرستان بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۳ فروردين ۱۴۰۲
شما اسمشو گذاشتین بت ولی ما بهش میگیم احترام به طبیعت و محیط زیست. اونیم که به طبیعت آسیب میرسونه باید رفتارشو اصلاح بکنه و دست از کار بدش برداره. بنظرم خیلی هم زیباست که ما در تقویم کشورمون یک روز به نام روز درختکاری و یک روز هم بعنوان روز طبیعت داریم. اینکه عده ای خودسر آسیب به محیط زیست می‌زنند دلیل بر بد بودن و بت بودن نیست عزیز دل.
Iran (Islamic Republic of)
ل
۱۳:۳۵ ۱۳ فروردين ۱۴۰۲
درسته اما مگر درستی و عقل براحتی حریف خرافات و جهل می شود بطور کلی آیین نوروز نبش قبر تاریخ گذشتگان است آنها هم اشتباه کرده اند و رسوم جاهلی به دلایلی بهتر حفظ و ترویج می شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۳ فروردين ۱۴۰۲
من که چند ساله 13 به در بیرون نمی روم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۱۳ فروردين ۱۴۰۲
فرهنگ و سنت که حتما نباید دینی باشه.
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۷:۰۰ ۱۳ فروردين ۱۴۰۲
اقای ناشناس 15:53 که میگی مسائل فرهنگ وسنت را به دین ربط نکنین .....چطور .دین از شیر خوردن بچه تا مسائل دستشویی تا ازدواج تا کار و تجارت تا مصاحبه تا غذا خوردن تا قبر گذاشتن دخالت داره ....شما کجا زندگی میکنی...
آخرین اخبار