پاکستان هرگونه تجارت با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد

وزارت بازرگانی پاکستان با تکذیب گزارش‌های اخیر مبنی بر روابط تجاری با رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که دولت پاکستان هرگز قصد تجارت با اسرائیل را ندارد.

همزمان با انتشار اخباری مبنی بر اقدام یک شهروند یهودی با ملیت پاکستانی برای صادرات خشکبار به سرزمین‌های اشغالی از طریق امارات، وزارت بازرگانی پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که این «شایعات» صرفاً تبلیغات است و هرگز مورد حمایت دولت پاکستان نیست.

در این بیانیه آمده است: «پاکستان نه روابط تجاری با اسرائیل و نه قصدی برای توسعه آن دارد. دولت اسلام‌آباد همچنین از هیچ اقدام فردی حمایت نکرده و هیچ کانال رسمی یا بانکی در این اقدام دخیل نبوده است.»

وزارت بازرگانی پاکستان تأکید کرد ‌که این کشور در مذاکرات تجاری با امارات متحده عربی موضوع مبدأ را با جدیت دنبال کرده و بر روشن بودن مبدأ کالاها همواره تأکید دارد.

«ممتاز زهرا» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز ساعاتی پیش در واکنش به انتشار گزارش‌های مرتبط با تجارت با رژیم صهیونیستی، به شدت آن را رد کرد.

ممتاز زهرا اعلام کرد: «پاکستان هیچ رابطه دیپلماتیک یا تجاری با رژیم صهیونیستی ندارد و هیچ تغییری در سیاست اسلام‌آباد در قبال این رژیم صورت نگرفته است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار