مسکو: غرب چشمانش را به قتل خبرنگاران روس بسته است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از رفتار دوگانه غرب نسبت به اهالی رسانه و بی‌توجهی به خبرنگاران روسیه انتقاد کرد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در پیامی تلگرامی به قتل بلاگر مشهور روسیه واکنش داد و با بیان آنکه «اوکراین و متحدانش مدام روزنامه‌نگاران روسیه را تهدید‌هایی مرگبار می‌کنند» از رفتار دوگانه غرب در قبال خبرنگاران انتقاد کرد.

به گزارش آرتی، «ولادلن تاتارسکی» بلاگر مشهور روسی بود که در انفجار روز یک‌شنبه یک بمب دست‌ساز کشته شد، اکنون ماریا زاخارووا با ابراز همدردی با خانواده این خبرنگار و بیان آنکه او مانند باقی روزنامه‌نگاران با شهامت کار خود را انجام داد تا آخرین اطلاعات را در اختیار مردم بگذارد، در پیام خود نوشت: «تاتارسکی با فعالیت حرفه‌ای خود خطر کرد و نفرت رژیم کی‌یف را برانگیخت.»

این مقام ارشد روسیه در ادامه نوشت: «خبرنگاران روسی تحت تعقیب قرار می‌گیرند، به معنای واقعی کلمه با برچسب‌های ویژه در پلتفرم‌های دیجیتال که در انحصار آمریکایی‌هاست، شناخته می‌شوند و در رسانه‌های غربی هم مورد شکار قرار می‌گیرند. اما سازمان‌های حقوق بشری تمام این‌ها را نادیده می‌گیرند.»

به گفته زاخارووا «قتل هیچ یک از خبرنگاران روسیه در غرب با همدردی مواجه نمی‌شود و اوکراین هم از آن به عنوان موفقیت یاد می‌کند. واکنش نداشتن کاخ سفید، دفتر نخست‌وزیری انگلیس و همچنین کاخ الیزه خود نشان دهنده بسیاری مسائل است.»

شب گذشته منابع خبری از انفجار یک بمب دست‌ساز در کافه‌ای در سن پترزبورگ و کشته و زخمی شدن چندین نفر از جمله یک خبرنگار نظامی روس خبر دادند. تاتارسکی یک وبلاگ نویس و گزارشگر جنگ در روسیه بود، در سال ۲۰۱۴ به شبه نظامیان دونباس پیوست و تا سال ۲۰۱۹ در نیرو‌های محلی خدمت کرد. کی‌یف او را در ژانویه ۲۰۲۳ در لیست سیاه تحریم‌ها قرار داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۲
احسنت
آخرین اخبار