فعالیت ۱۲۵ پایگاه‌ سنجش نوآموزان در خراسان رضوی

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: ۱۲۵ پایگاه سنجش نوآموزان در استان فعالیت دارند که ۴۰ پایگاه آن مربوط به مشهد است.

جواد روحانی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: در راستای اجرای طرح سنجش با رویکرد جدید، خانواده‌ها می‌توانند فرزندان خود را حتی بدون ثبت نام در پیش دبستانی، مورد ارزیابی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی قرار دهند.

او با اشاره به اینکه طرح سنجش نوآموزان نسبت به سال‌های قبل تغییر کرده و از محدوده ارزیابی در تابستان به سنجش در طول سال تحصیلی افزایش یافته، افزود: از دی ماه سال گذشته اولین پایگاه سنجش با طرح جدید افتتاح و سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان که در گذشته مخصوص سن ۶ سال بوده به ۴ تا ۶ سال تغییر کرده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی ادامه داد: والدین نوآموزان پیش دبستانی ۴ تا ۶ سال می‌توانند با مراجعه به سامانه my.medu.ir ثبت‌نام فرزند خود را انجام و جهت ارزیابی نوبت‌گیری کنند. پس از تکمیل اطلاعات و مراحل ثبت نام در تاریخ اعلام شده به مرکز مربوطه مراجعه و سنجش را انجام می‌دهند و سپس برای ثبت نام به مدرسه مربوطه مراجعه خواهند کرد.

روحانی با اعلام مزایای این طرح بیان کرد: با این روش در اول مهرماه کلاس درس آماده است و والدین دانش‌آموزان دغدغه سنجش و ثبت نام در مدارس را ندارند. امسال سنجش در مراکز مشکلات ویژه یادگیری انجام می‌شود که به مراکز جامع سنجش آموزش توانبخشی و مداخله به هنگام رشدپذیری در راستای اهداف آموزش و پرورش تغییر نام داده است؛ قبلا این طرح در پایگاه‌های سنجش مدارس انجام می‌شد.

او تصریح کرد: از اول فروردین ماه ثبت نام در سامانه فعال بوده و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری نیز ادامه دارد. همچنین از ۱۴ فروردین ماه پایگاه‌های سنجش در سطح استان فعال هستند و براساس نوبت‌های رزرو شده در سامانه، کار ارزیابی نوآموزان در مراکز انجام خواهد شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی ب با تاکید بر ثبت نام نوآموزان در سامانه ارزیابی تا نیمه دوم اردیبهشت ماه امسال تاکید کرد: با توجه به اینکه پس از اتمام ثبت نام در سامانه، طرح سنجش سیار برای عشایر و روستا‌های صعب العبور انجام خواهد شد، توصیه می‌شود والدین در زمان اعلام شده برای ارزیابی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کودکان خود اقدام کنند.

روحانی اظهار کرد: درحال حاضر برای جاماندگان از ثبت نام در تاریخ مقرر، برنامه‌ای اعلام نشده، اما احتمال دارد بازه زمانی کوتاهی را در ماه‌های آینده پس از ارزیابی اولیه برای این افراد اعلام شود. همچنین اگر چنانچه والدینی نتوانستند از طریق سامانه وارد شوند بهتر است در زمان اعلام شده از طریق کافی نت یا مراکز پیش دبستانی و مهدکودک‌ها نوبت‌دهی را انجام دهند.

او افزود: در حال حاضر ۱۲۵ پایگاه ارزیابی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در استان فعالیت دارند که ۴۰ پایگاه آن در مشهد است. از این تعداد ۴۴ پایگاه در شهرستان‌ها و ۲۲ واحد در مشهد در شیفت صبح و مابقی در نوبت عصر کار ارزیابی نوآموزان را انجام خواهند داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار