بیش از هشت تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در قم کشف شد

رئیس مرکز بهداشت قم گفت: در طرح سلامت نوروزی امسال، هشت هزار و ۸۵۲ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف و فاسد کشف و معدوم شد که قالب آن، نمک صنعتی، روغن سوخته، نوشابه، دلستر و دوغ تاریخ گذشته و شرینی دارای خواص ارگانولپتیک نامطلوب بوده است.

 سیامک محبی گفت: چهار هزار و ۱۳۱ نظارت بهداشتی در طرح سلامت نوروزی توسط کارشناسان بهداشت محیط و ۳۷۶ مورد نظارت در قالب گشت مشترک با سازمان‌های مرتبط انجام شد.

رئیس مرکز بهداشت قم اضافه کرد: در این بازدید‌ها ضمن انجام نمونه‌برداری از ۸۴ مورد مواد غذایی مشکوک و یک هزار و ۱۸۱ مورد کلرسنجی و کنترل کیفی آب شرب، تعداد ۱۹۹ اخطاریه بهداشتی صادر و ۱۸ واحد صنفی متخلف پلمب شد و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری به عمل آمد که در این بین ۶ قلیانسرا و پنج واحد قنادی بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده‌اند.

محبی با تاکید بر اهمیت گزارش‌های مردمی در مورد تخلفات بهداشتی از طریق سامانه کشوری ۱۹۰، گفت: در این مدت، تعداد ۱۲۸ مورد شکایت مردمی ارجاع شده به استان قم، توسط کارشناسان مورد پیگیری و رسیدگی قرار گرفته است که بیشترین موارد آن مربوط به صنوف رستوران، کبابی، نانوایی و سوپرمارکت‌ها بوده است.

رئیس مرکز بهداشت قم در همین راستا از شهروندان و زائران خواست: در صورت مشاهده هرگونه نواقص و یا تخلف بهداشتی برای پیگیری و نظارت‌های دقیق توسط بازرسان مرکز بهداشت مراتب را به سامانه کشوری ۱۹۰ گزارش و یا در صورت قطعی سامانه در ساعات اداری با شماره ۳۶۷۰۱۹۶۷ با کارشناسان مرکز بهداشت تماس حاصل نمایند.

محبی اضافه کرد: طرح بسیج سلامت نوروزی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ با تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و بین‌راهی، زائرسراها، هتل‌ها و مهمان‌پذیر‌ها آغاز شد و ۱۴ فروردین پایان یافت.

به گفته رئیس مرکز بهداشت قم ، به دلیل هم‌زمانی با ماه مبارک رمضان، تشدید نظارت‌ها با تاکید بر رعایت بهداشت در مساجد، اماکن متبرک، ایستگاه‌های صلواتی، قنادی‌ها، مراکز تهیه زولبیا بامیه، کبابی‌ها و حلیم‌پزی‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار