خسارت زیادی به شبکه فاضلاب زهک وارد شده است

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زهک گفت:متاسفانه خسارت زیادی به شبکه فاضلاب این شهر از جمله، سرقت و تخریب درب منهول‌های فاضلاب، وصل غیرمجاز فاضلاب خانگی به لوله‌های فاضلاب شهری و ... وارد شده است.

 روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان  غلامحسین لکزائیان‌پور  مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زهک گفت: با اینکه هنوز هیچ بخشی از شبکه و یا خطوط انتقال فاضلاب اجرا شده در شهر زهک، در مدار بهره‌برداری قرار نگرفته است، 

وی گفت: در حالی سالانه شاهد سرقت و یا تخریب بیش از ۲۰ درب منهول فاضلاب هستیم که طرح فاضلاب شهر زهک هنوز به طور کامل تکمیل و وارد مدار بهره‌برداری نشده است.

لکزائیان‌پور افزود: طی سنوات اخیر حدود ۲۲ کیلومتر از ۴۷ کیلومتر شبکه و خطوط انتقال فاضلاب شهر زهک اجرا شده است و باقی امور اجرایی شبکه، خطوط انتقال و ایستگاه‌های پمپاژ و تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر نیز از طریق شرکت آب وفاضلاب، در حال پیگیری است و در صورت تامین اعتبار این پروژه در سال جاری، اجرای بخش دیگری از طرح فاضلاب شهر زهک آغاز خواهد شد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زهک همچنین از رفع مشکل آب شرب ۶ روستای شهرستان زهک خبر داد و افزود: مشکل پیش‌آمده به دلیل تخریب لوله توسط افراد ناشناس اتفاق افتاده بود.

لکزائیان‌پور اظهار کرد: متاسفانه به دلیل تخریب لوله‌ی زیر گذر سایز ۱۱۰میلیمتر شبکه آب روستایی، توسط افراد خاطی،۶ روستای موسی شهباز، عطامحمد، ملا ابراهیم، رودینی، جلالی و زردازهی از توابع بخش مرکزی شهرستان زهک، دچار قطعی و افت فشار آب شدند.

وی افرود: به محض اطلاع از موضوع، با اعزام اکیپ اتفاقات شبکه امور آب و فاضلاب شهرستان زهک و شناسایی محل تخریب لوله، مشکل پیش آمده برطرف و تامین آب شرب این روستا‌ها به روال معمول برگشت.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زهک از اهالی محترم روستا‌ها درخواست کرد، جهت جلوگیری از قطعی و افت فشار آب در شبکه و همچنین جلوگیری از هدر رفت آب، هر گونه نشتی و شکستگی در خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع آب داخلی روستا‌ها را از طریق سامانه ۱۲۲به شرکت آب وفاضلاب، اطلاع‌رسانی نمایند تا در کوتاهترین زمان ممکن، توسط اکیپ‌های اتفاقات شبکه، رفع نشتی صورت گیرد.

وی در پایان ازشهروندان خواست، در شناسایی افراد خاطی که اقدام به تخریب و یا سرقت درب منهول‌های فاضلاب و وصل غیرمجاز فاضلاب خانگی به لوله‌های طرح جمع‌آوری فاضلاب شهری که هنوز تکمیل نشده است، اقدام می‌کنند، امور آب و فاضلاب شهرستان زهک را با اطلاع‌رسانی به موقع یاری نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار