دیدار صمیمی تولیت آستان قدس رضوی با دختران بی‌سرپرست و کم توان «همدم»

تولیت آستان قدس رضوی به دیدار دختران بی‌سرپرست و کم توان مؤسسه توانبخشی «همدم» رفت.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در بازدید ازمرکز بهزیستی  همدم با ۴۰۰ مددجو و کارکنان این موسسه دیدار کرد و با بعضی از مددجویان هم صحبت شد.

در این دیدار خادمان بارگاه منور رضوی هدایایی را شامل کفش، پیراهن، روسری و گردنبد متبرک که برای دختران تهیه کرده بودند اهدا کردند و کارکنان این مجموعه نیز بر سر سفره حضرت رضا (ع) متنعم شدند.

شنیدن «ندای همدم»

با حضور تولیت آستان قدس رضوی و جمع همراهان در این دیدار «ندا» یکی از دختران روی ویلچر با شوق و هیجان با دسته گلی که با دستان هنرمند خود ساخته بود،   چند جمله به نشانه خوش امدگویی گفت؛ سپس یکی از دختران صلوات خاصه حضرت رضا (ع) را به سبک‌وسیاق مرحوم انصاریان قرائت  و دل‌ها را راهی زیارت حرم امام هشتم کرد.

تولیت آستان قدس رضوی هم  در عیادت با کودکان کم توان ذهنی و با سلام و احوال پرسی موجب شادی و رضایت آن‌ها شد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی همچنین با حضور در کارگاه گلیم بافی با استقبال دختر‌هایی که پای دار قالی بودند و با صلواتی دلنشین به پیشوازش رفتند روبرو شد و سپس از انبوهی از آثار زیبای گلیم و گبه، که نشان دهنده توان و مهارت بچه‎ها بود بازدید کرد.

در میان این دختران صفیه که دارای رتبه اول در مسابقات گلیم بافی شده است از تولیت زیارت طلب کرد حجت الاسلام والمسلمین مروی نیز دستور پیگیری و تأمین وسایل ایاب و ذهاب برای زیارت ماهانه بچه‌ها را صادر کرد.

تولیت آستان قدس رضوی همجنین از دیگر کارگاه‌های آموزشی و تولیدی همدم از جمله قلم زنی و گل‌سازی بازدید و حرفه آموزان این مجموعه‌ها را تحسین کرد و قول خریداری گل‌های تولیدی آن‌ها را برای حرم امام رضا (ع) به آن‌ها داد.

یکی از سرپرستان مجموعه درباره حال و هوای دختران این مرکز گفت: دختران با شنیدن خبر حضور تولیت آستان قدس رضوی در این مؤسسه با تفکر این که قرار است به حرم بروند بسیار خرسندشدند.

مرضیه کاکایی افزود: مؤسسه همدم از سال ۱۳۸۳ به صورت هیئت امنایی فعالیت خود را آغاز کرده است و در پنج زیر مجموعه سرای مهر، تربیت پذیر، آموزش پذیر، خانه پناهگاهی کوچک و خوابگاه دانش آموزی به ۴۰۰ مددجوی بی‌سرپرست، بد سرپرست و کم توان ذهنی تبا ۱۳۰ نیروی متخصص ارائه خدمت می‌کند.

او با بیان این که امورات مؤسسه با حرفه‌آموزی به دختران سروسامان گرفته و این مجموعه در شمار مجموعه‌های موفق کشور قرار دارد تصریح کرد: یکی از دوره‌های توانمندسازی دختران این موسسه تولید و به فروش گلیم است به گونه‌ای که امروزه ۱۷ نفر از این دختران جذب کارگاه‌های تولیدی بیرون شده اند.

در انتهای این دید و بازدید دختران کم توان ذهنی مجموعه با تولیت آستان قدس رضوی عکسی به یادگار گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار