ایجاد ۴۸ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : سال گذشته ۴۸ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شد که چهار درصد بیشتر از میزان تعیین شده در سند اشتغال است.

مختار احمدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : بر اساس برنامه زیست بوم ملی اشتغال کشور و هدف‌گذاری که با دستور رئیس جمهور در شورای عالی اشتغال کشور در ابتدای سال جاری، مبنی بر ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور سهم استان کرمانشاه از این تعداد ۴۶ هزار و ۸۲ فرصت شغلی بود.

وی اضافه کرد: با تلاش دستگاه‌های اجرایی استان در سال گذشته بیشتر از میزان تعیین شده یعنی ۴۸ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: برای اولین بار کار راستی آزمایی و نظارت بر اشتغال‌های ایجاد شده، توسط دولت سیزدهم آغاز شد و بر اساس دستورالعمل پایش، نظارت در سه مرحله هم اینک در حال انجام است.

احمدی اضافه کرد: برهمین اساس پایش‌های نظارتی ابتدا به صورت پیامکی و در مرحله دوم به صورت تلفنی و در نهایت نظارت میدانی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه میزان اشتغال پیش بینی شده برای استان در سال ۱۴۰۲ نیز ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر تعیین شده است افزود: میزان اشتغال پیش بینی شده برای هر دستگاه اجرایی در استان به تفکیک مشخص و به آن‌ها اعلام شده است.

احمدی اضافه کرد: این میزان اشتغال در استان با بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات یا اعتبار ایجاد خواهد شد که به ۲۷ دستگاه اجرایی سهم هر دستگاه ابلاغ شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: این تعداد اشتغال در جلسه شورای عالی اشتغال مورد تصویب قرار گرفته و با امضای مشترک وزیر کشور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استانداری کرمانشاه الاغ شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه اشتغال اعتبارات تبصره ۱۸ در استان در سال گذشته به طور کامل جذب شد و اعتبارات بخش خانگی نیز سه میلیارد تومان بیش از سقف تعیین شده برای استان به میزان ۱۰۶ میلیارد تومان جذب شد و اعتبارات تبصره ۱۶ نیز که اواخر سال گذشته ابلاغ شد به میزان ۱۷۷ میلیارد تومان تاکنون جذب شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.