خشکسالی بی سابقه در سومالی، گوترش را راهی این کشور کرد

همزمان با شدیدترین خشکسالی ثبت شده در سومالی، دبیر کل سازمان ملل متحد امروز به این کشور آفریقایی سفر می‌کند. 

خشکسالی در سومالی که نزدیک به ۴۳ هزار نفر را در سال گذشته قربانی کرد و نیمی از آنان کودکان زیر ۵ سال بودند، آنتونیو گوترش را با هدف تقویت کمک‌های بشردوستانه راهی این کشور کرد تا افزون بر دیدار با رئیس جمهور سومالی از اردوگاه‌های آوارگان دیدن کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، هزاران نفر از آوارگان در حومه موگادیشو، پایتخت، به سر می‌برند. بسیاری از آنان، هزاران نفر از آنان از گوشه و کنار کشور در تلاش برای دریافت کمک، به اینجا آمده اند. سازمان ملل متحد و نهاد‌های دولت محلی می گویند بیش از ۴۰ هزار نفر در مدت یک و نیم سال گذشته، به علت خشکسالی جان باخته اند. ب

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، برای تقویت کمک‌های بشردوستانه به این کشور سفر می‌کند. او با رئیس جمهور دیدار و از چندین اردوگاه آوارگان بازدید می‌کند. مرتبه پیش که گوترش در این کشور به سر می‌برد، شش سال پیش بود که خشکسالی دیگری حاکم شده بود.

پیش بینی کارشناسان این است که گوترش پیامی را با محتوای کمک کشورهای جهان به سومالی برای عبور از بحران خشکسالی، به همراه خواهد داشت.  مردم سومالی می‌گویند نیاز دارند که این چرخه خشکسالی‌ها و خشونت‌ها شکسته شود. آن‌ها به اقدام بیشتر از قول و وعده نیاز دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار