دست کم ۳۰ کشته در پی حمله انتحاری در پایتخت سومالی

یک بمب گذار انتحاری حداقل ۳۰ نظامی را در موگادیشو، پایتخت سومالی کشت.

دو منبع نظامی سومالی اعلام کردند در حمله‌ای که گروه تروریستی الشباب مسئولیت آن را بر عهده گرفت، یک بمب گذار انتحاری روز دوشنبه حداقل ۳۰ سرباز را در داخل یک آکادمی نظامی در موگادیشو، پایتخت سومالی کشت.

به گزارش رویترز، یک کمپین نظامی که توسط نیرو‌های دولتی و شبه‌نظامیان متحد در سال گذشته آغاز شد، گروه مرتبط با القاعده را مجبور به ترک مناطق وسیعی در جنوب سومالی کرد، اما شبه‌نظامیان به حملات مرگبار خود ادامه دادند.

در هفته‌های اخیر، با متوقف شدن کارزار نظامی علیه آن‌ها در حالی که ارتش برای مرحله دوم حمله آماده می‌شود، تروریست های الشباب حملات خود را افزایش داده‌اند.

در اواخر ماه مه، آن‌ها حداقل ۵۴ صلحبان اوگاندایی را در پایگاهی در جنوب موگادیشو کشتند. آن‌ها نزدیک به دو هفته بیدوآ، یکی از بزرگترین شهر‌های کشور را محاصره کردند؛ و در این ماه یک سری حملات را در موگادیشو ترتیب داده اند.

یکی از افسران ارتش سومالی گفت: "ما ۳۰ کشته و ۷۳ زخمی دیگر را در انفجار در کمپ آموزشی نظامی تایید کرده ایم. " یک منبع نظامی دوم نیز همین تعداد کشته‌ها را تایید کرد.

گروه تروریستی الشباب در بیانیه‌ای اعلام کرد که این بمب‌گذار ۷۳ سرباز را کشته و ۱۲۴ تن دیگر را زخمی کرده است. این گروه معمولاً ارقام تلفات را به طور قابل توجهی بالاتر از آمار ارائه شده توسط مقامات ارائه می‌دهد.

الشباب از سال ۲۰۰۶ برای سرنگونی دولت مرکزی سومالی و ایجاد حکومت خود مبارزه کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار