۶۰ درصد صادرات اردبیل، محصولات صنعتی است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: سهم محصولات صنعتی استان در صادرات به ۶۰ درصد ارتقا یافته است.

رامین صادقی گفت: در حوزه تجارت داخلی و خارجی شاهد روند رو به رشدی هستیم و سهم محصولات صنعتی استان در صادرات به ۶۰ درصد ارتقا یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: در گذشته عمده صادرات استان را محصولات کشاورزی به ویژه سیب‌زمینی تشکیل می‌داد، ولی ترکیب محصولات صادراتی استان در چند سال اخیر تغییر یافته است.

صادقی بیان کرد: در بررسی‌های شاخص‌های مهم افزایش تولید و ایجاد فرصت اشتغال، وضعیت به مراتب بهتری را شده است و ۶ هزار و ۹۰۰ نفر اشتغال در بخش صنعت، معدن و تجارت استان در سامانه‌های ملی به ثبت رسیده است.

او تصریح کرد: سهم صنعت در بخش اشتغال استان ۳ درصد افزایش یافته و امیدواریم امسال نیز با انجام تعهدات اشتغال این وضعیت ارتقا پیدا کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل عنوان کرد: ۹۰ درصد محصولات وارداتی استان نیز مربوط به مواد اولیه کارخانجات و ماشین‌آلات واحد‌های صنعتی است که در این زمینه حرکت تحول‌آفرینی را شاهد هستیم.

صادقی تأکید کرد: زیرساخت‌های لازم در همه شهرک‌های صنعتی استان اعم از دولتی و خصوصی فراهم آمده تا شاهد استقرار واحد‌های تولیدی و صنعتی به شکل مناسب باشیم.

او گفت: در مذاکرات و رایزنی‌های انجام شده با واحد‌هایی که بالای ۵۰۰ نفر اشتغال دارند، مقرر شده است امسال ۱۵ واحد تولیدی با ایجاد ۱۴ هزار اشتغال به جمع باشگاه هزارتایی‌ها بپیوندند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.