همزمان با دومین شب قدر؛

نوای الغوث الغوث در آسمان کوهبنان پیچید

زمزمه، بک یاالله، الهی العفو و الغوث الغوث همزمان با دومین شب قدر در آسمان کوهبنان پیچید.

در دومین شب از شب‌های قدر و در شب شهادت مولای متقیان مردم ولایت مدار و انقلابی کوهبنان با حضور در مساجد، تکایا، بقاع متبرکه و حرم مطهر شهدای گمنام شهرستان ندای الغوث الغوث سر دادند.

شب قدر در حقیقت شب وعده با خداوند تبارک و تعالی هست که بندگان مخلص دست‌های نیاز خود را به سوی آسمان بلند می‌کنند تا با ناله‌های الغوت، الهی العفو، بک یاالله عشق و ارادت خود به حضرت حق را به اوج برسانند.

در شب قدر که اوج معنویت ماه مبارک رمضان است فرشتگان زمین را به آسمان متصل می‌کنند تا بندگان مقرب با شب زنده داری و احیا روح و روان خود را صفا بخشند و با گرفتن قران بر سر و واسطه قرار دادن این مصحف خود را از آتش جهنم در امان نگه دارند و از برکات لحظه لحظه شب‌های قدر بهره‌مند شوند.

از جمله سنت‌های گذشته در شب ۲۱ ماه مبارک رمضان و شب شهادت مولای متقیان در مسجد جامع محله انصار کوهبنان دادن افطاری نان جو همراه با خرما بود که پس از ارتحال آیت الله حائری این رسم به فراموشی سپرده شده، ولی همچنان مردم در این شب نذورات خود شامل انواع خورشت، آبگوشت و آش را بجا می‌آورند.

در گذشته نه چندان دور در شب شهادت مولای متقیان هیئت‌ها و دسته جات عزاداری به سمت امام زاده سلیمانشاه حرکت می‌کردند که این مهم در حال حاضر در روز شهادت مولای متقیان همراه با زیارت قبور مطهر شهدا انجام می‌شود.

از دیگر سنت‌های حسنه شب‌های قدر خصوصا شب شهادت مولای متقیان توزیع بسته‌های غذایی بین خانواده‌های نیازمند بود که این مهم با توصیه مقام معظم رهبری رونق خاصی گرفته لذا گروه‌های جهادی و‌ پایگاه‌های مقاومت بسیج کمک‌های مومنانه را در شب قدر انجام می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار