ستاد مقابله با بحران مهاباد تشکیل جلسه داد

بدنبال گزارش‌های سازمان هواشناسی مبنی بر بارش‌های سیلابی در منطقه، ستاد مقابله با بحران مهاباد با حضور اعضای اصلی در فرمانداری تشکیل جلسه داد.

حسن عباسی فرمانداری ویژه مهاباد در جلسه ستاد بحران بر آمادگی سازمان‌های خدمات رسان به ویژه شهرداری، هلال احمر و راهدای تاکید کرد و گفت: دی پی اعلام وضعیت آب و هوایی و احتمال بارش‌های سیلابی ضروری است که دستگاه‌های اجرایی به صورت آماده باش دارآمده و آمادگی لازم را برای موقع بحران داشته باشند.

وی اضافه کرد: لایروبی مسیر‌های آبی، هدایت آب‌های سطحی و کنترل وضعیت پل‌های واقع در مسیر‌های روستایی در دستور کار قرار گرفته و شهروندان از این بابت نگرانی نداشته باشند.

عباسی ادامه داد: اطلاع رسانی و آگاهی‌های لازم نیز از طریق بخشداری به دهیاری‌ها داده شده تا نقاط حساس و دارای سابقه سیل را کنترل کنند.
رئیس اداره هواشناسی مهاباد هم در این جلسه گفت: پیرانشهر در شبانه روز گذشته با ثبت ۵۱ میلی‌متر بارندگی پربارش‌ترین شهر آذربایجان غربی بود.

اردلان محمدپور اضافه کرد: بدنبال استقرار امواج بارشی در مناطق آذربایجان غربی، بارش باران همراه با وزش و باد و رعد و برق این منطقه را فرا گرفت و در این مدت بیشترین بارش استان بعد از پیرانشهر در سردشت با ۵۰ میلی‌متر ر رسید.

وی افزود: این امواج امشب نیز در منطقه تقویت شده و بارش‌ها در مناطق جنوب این استان افزایش پیدا می‌کند و این روند تا صبح روز پنجشنبه نیز تداوم خواهد داشت.

در ادامه جلسه هر یک از اعضای ستاد مقابله با بحران شهرستان ضمن اعلام آمادگی اقدامات انجام شده برای مقابه با هرگونه سیل و بارش‌های رگباری اعلام کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.