تمبر‌هایی با نماد قدس در قاب گنجینه تمبر موزه رضوی

تمبر‌هایی با نماد قدس در قاب گنجینه تمبر، اسکناس و سکه موزه رضوی به نمایش گذاشته شده است.

گنجینه تمبر، اسکناس و سکه موزه رضوی، مجموعه‌ای از تمبر‌هایی با موضوعتمبر‌هایی با نماد قدس در قاب گنجینه تمبر موزه رضوی فلسطین، روز قدس و مقاومت مردم فلسطین در قاب خود جای داده است.

پس از نامگذاری هفته آخر ماه مبارک رمضان به عنوان «روز جهانی قدس»، برای نخستین بار در تاریخ پست ایران در مورخ ۱۷ مهر ۱۳۵۹ تمبر «روز جهانی قدس» در تیراژ دو میلیون چاپ و منتشرشد.

پس از ایران کشور‌های دیگر جهان اسلام به تبعیت از پست ایران به پاسداشت قدس شریف تمبر چاپ کردند که در گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی تمبر‌هایی از کشور‌های تونس، لیبی، جمهوری مالی، سوریه، عراق، جمهوری موریتانی، مالزی، یمن، جمهوری سومالی، سنگال، گامبیا، بنگلادش، قبرس، پاکستان، مراکش، جمهوری نیجر و اندونزی به چشم می‌خورد.

از نمونه تمبر‌های با نماد قدس شریف که در این گنجینه در معرض بازدید قرار دارد که می‌توان به تمبر‌هایی نظیر مسجدالاقصی در غل و زنجیر صهیونیسم جهانی، قدس و بیداری اسلامی، بزرگداشت شهید شیخ راغب حرب، قرآن و مسجدالاقصی، بزرگداشت شهید عزالدین قسام، بزرگداشت شهید سلیمان خاطر، یورش صهیونیست‌ها به قبه الصخره اشاره کرد.

بازدیدکنندگان در بازدید از گنجینه تمبر، اسکناس و سکه رضوی می‌توانند تمبر‌های نهضت سنگ علیه ارتش صهیونیست، تصاویر شهدای قیام مسجدالاقصی، بزرگداشت شهید سیدعباس موسوی دبیرکل سابق حزب الله، کودکان آواره فلسطین، بزرگداشت شهید دکتر فتحی شقاقی، تخریب بنا‌های اسلامی به دست صهیونیست‌ها و سالگرد اعلام تشکیل دولت فلسطین را نیز مشاهده کنند.

گنجینه تمبر، اسکناس و سکه در طبقه منهای یک موزه مرکزی آستان قدس رضوی در صحن کوثر حرم مطهر قرار دارد.

برچسب ها: موزه رضوی ، تمبر ، روز قدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار