بارش باران توام با وزش تندبادهای موقتی در استان آذربایجان غربی

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: تا اواخر وقت امروز شاهد بارش‌های متناوب باران توام با رعد و برق خواهیم بود.

مهدی صابری،رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت : فعالیت سامانه بارشی تا اواخر امروز شنبه در استان ادامه دارد و این بارش‌ها توام با وزش تندباد‌های موقتی بوده و در نقاط مستعد و مرتفع نیز همراه با بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: تشدید بارش‌ها موجب شد تا هشدار قرمز برای استان صادر شود چرا که احتمال خسارت‌های جدی و نیاز به اقدامات فوری در ساعت‌های آتی وجود دارد.

صابری ادامه داد: تمامی نقاط استان تحت تأثیر این سامانه بارشی هستند و لازم است که تدابیر لازم به کار گرفته و توصیه‌های ارائه شده رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه احتمال طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها نیز وجود دارد، اضافه کرد: در اثر بارش‌ها و ذوب برف‌ها احتمال جاری شدن سیل نیز دور از انتظار نیست لذا شهروندان از هر گونه نشستن در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی، با تاکید بر لایروبی کانال‌های آب توسط دستگاه‌های خدمات رسان گفت: داشتن آمادگی و اقدام دستگاه‌های عضو مدیریت بحران در روز‌های یاد شده ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.